x

-

Wauw meid, ik las je tekst en moest een beetje glimlachen. Misschien denk je dat het vaag omschreven is, maar ik herken mij heel erg in alle dingen, dus voor mij is het juist hartstikke duidelijk waar je mee zit.

Je bent zoekende naar jezelf, besluiteloos, impulsief, maar ook onzeker. Je wilt structuur, maar wil ook vrijheid. Eigenlijk weet je allemaal niet zo goed wat je wilt omdat er zo veel in je om gaat. Klopt dat?

Allereerst wil ik zeggen dat het heel normaal is om verschillende gedachten te hebben en om niet precies te weten wat je wilt, iedereen heeft dat en vooral met onze leeftijd!!
Daarnaast denk ik dat je er erg veel mee bezig bent, je denkt er constant aan waardoor je als het ware moeilijk naar adem kunt happen, je blijft maar bezig met nadenken, zo komt het op mij over.

Tot slot, ik wil géén labelletje plakken en dat ik dit noem betekent niet dat het zo is, maar misschien is het een idee om je in te lezen over ADD. Sommige kenmerken komen daar namelijk erg mee overeen.

Ik herken mezelf heel erg in dat impulsieve wat je beschrijft, maar ik probeer dat heel erg los te laten. Over het algemeen lukt dat heel goed, ik probeer zo min mogelijk na te denken over die impulsieve acties en weer te focussen op iets anders. En ja soms kan ik het niet laten om er mee bezig te zijn en dan is het wel heel vervelend idd…
Misschien kun je lijstjes maken? Gewoon een simpele to do list met én korte termijndoelen (bibliotheek boeken terug brengen, hond uitlaten etc) én lange termijn doelen (slagen, kamer zoeken) helpt voor mij soms ook! Geeft me een beetje houvast in mijn chaotische leven haha. Misschien helpt dat voor jou ook?

@FalingDown Ik denk zoals je zei dat het meer bij de leeftijd hoort, en dat je het niet meteen hoeft te koppelen aan ADD (maar ik begrijp dat je geen labeltjes wilde plakken of iets haha)

-

niet citeren dit wil ik wss straks weg hebben :"))

Ik herken me hier ook best wel in! Vooral dat ik niet weet op welke manier ik wil leven, en wat voor stijl ik wil.
Geen idee verder hoe ik je kan helpen, dus ik ga dit even volgen!

Ik heb dit ook heel erg! Ook inderdaad met die fases en impulsieve acties… Wordt er soms helemaal gek van.
Blijf dit zeker even volgen :slightly_smiling_face:

ik heb dit ook ,maar ik ben al 22 man.
ik moet daar toch ooit vanaf komen!!!

Het zal ook vast wel iets met puberteit van doen hebben, maar het is niet zo dat ik een onzeker persoon ben die overal graag bij wil horen… Juist niet.

Ik herken het verhaal van TS heel erg!

Verkeerd topic sorry…

Ik heb dit ook een lange tijd gehad. Ik denk vooral dat dit juist hét pad is, om tot iets te komen wat je echt bent/wilt zijn. Je probeert verschillende dingen en manieren uit om erachter te komen wat je echt wilt. Dat kan soms nogal lastig zijn, ik herken me helemaal in je verhaal!

Ik zou in eerste instantie helemaal niet reageren, maar nadat ik het woord ADD voorbij zag komen moest ik toch even reageren. Net als Fallingdown, wil ik écht maar dan ook ECHT geen label plakken, je bang maken of wat dan ook. Maar ikzelf heb ADD en dit zijn inderdaad symptomen die daarbij komen kijken, bij mij in ieder geval. (Dit hoeft niet te betekenen dat, dat bij iedereen zo is.)

Nogmaals, dit betekent niet dat je ADD hebt, maar een test bij bijv. het GGZ laten doen is nooit verkeerd! (:

Ik heb me even ingelezen over ADD, en ik moet zeggen dat ik mezelf heel erg herken in dit. Niet alles wat wordt beschreven is toepasselijk op mij, maar er staan specifieke dingen bij waarin ik me echt heel erg herken.

Offtopic, maar goed, er staan bijvoorbeeld dingen over gevoelens, emoties en dat soort dingen. Er stond online een zelftest, en ik ben dan zo een persoon die dit gaat doen. Deze dingen waren heel erg herkenbaar:

Overmatig dagdromen, afwezig, conflictzoekend gedrag, neiging tot tegendraadsheid of twistziek, neiging tot koesteren van wrokgevoelens, neiging om aan de eigen mening vast te houden en niet naar anderen te luisteren, neiging om zich op een gedragswijze vast te leggen, of die nu goed is of niet, neiging om nee te zeggen zonder eerst over de vraag na te denken, perioden van woede zonder reden, het regelmatig verkeerd interpreteren van opmerkingen als negatief terwijl ze dat niet zijn.

Dit zijn een paar voorbeelden van vragen waarin ik mezelf dus zoals ik al zei heel erg herkende… En zoals ik zelf zie zijn het vooral veel ‘woede’ gevoelens. Nu wil ik zelf nergens vanuit gaan, maar misschien is het inderdaad slim om een test te doen?