x

x

Op iedere school is gala wel een beetje anders. Op de ene school dragen ze wel langere jurken en andere scholen bijna niet. Dus misschien moet je op foto’s kijken van voorgaande jaren wat ze droegen. Of vragen aan iemand die al gala heeft gehad.
Betreft het jongens gedeelte. Moet je per se met een jongen komen?

Klopt, Maar goed. Ik zou andere mensen vragen, maar ik ken niemand die het jongste is (Dus die oudere zussen heeft XD ) . Verder is het niet verplicht om met een jongen te komen. Denk ik .3.

Is er geen dresscode? Ik vind persoonlijk dat een lange jurk wel bij gala hoort. In ieder geval wel een jurk tot je knieën.
Ik zou persoonlijk gewoon met een groepje meiden er naar toe gaan, als jullie niet gevraagd worden :slightly_smiling_face:.

Bij ons is dat helemaal niet zo ‘officieel’
Bij mij op school hoef je echt niet met een jongen te komen en een lange jurk aan.

Bij ons ook niet inderdaad. Waren er maar van die lieve jongens bij ons op school die je vragen voor het schoolfeest. Aan de andere kant, het lijkt me ook heel ongemakkelijk :’)

Kun je niet gewoon aan de rest van de klas vragen wat zij aandoen? Dan kun je je kledingkeuze daar wat op afstellen (:

Op mijn middelbare school was het gala enkel voor de examenklassen, niet voor de hele school of de hele bovenbouw.

Maar om op je vraag te komen wat je aan moet doen: doe iets aan waarin jij je goed voelt. Op mijn gala had je van die opgemaakte barbiepoppen in dure jurken, maar ook een meisje die in pak was gegaan. Ik had zelf wel een jurk aan, maar geen make-up of hele gekke dingen met m’n haar gedaan. Een jurk is voor mij persoonlijk wel gek genoeg.

En jongens? Bij mij op school was dat date gedeelte echt niet van toepassing. Enkel de stelletjes deden dat (en die waren er niet veel).

Bij ons was het altijd zo dat het niet uitmaakte, maar de meeste mensen kwamen in een kort jurkje. Jongens en meisjes kwamen gewoon apart, niet samen. Mag wel natuurlijk maar geloof me bijna niemand doet dat. Dus maak je daar niet te druk om en geniet van je gala!
Oh en nog een tip: Als je je haar wil laten doen bij de kapper, maak dan vroeg een afspraak, want heel veel mensen willen dat haha. Tenminste hier zitten alle kappers een week van tevoren al vol xD

Bij ons dragen meisjes juist alleen maar korte jurkjes, en ik ging altijd met mijn vriendinnengroep, Niet met een jongen. BIj ons is gala eigenlijk een gewoon schoolfeest, maar iedereen is iets formeler gekleed :slightly_smiling_face: gewoon niet te veel druk om maken

Ik zit nu in 4 vwo, en de afgelopen 3 jaar droegen alle meisjes korte cocktailjurken. Dit jaar heb ik ook weer een cocktailjurk (een soort donkerrood met een nepleren bovenstuk)
Bij ons wordt er nooit echt iemand ‘gevraagd’ voor het gala, je gaat gewoon met vrienden.

Iedereen draagt een cocktailjurkje.
En anders ga je toch gewoon met een andere vriendin die ook niemand heeft ? Bij ons komt niemand met een ‘date’

Oh bij ons is er ieder jaar een gala voor de hele school