X

X

ik zou denk ik naar haar toe gaan (na school ofzo wanneer ze niet met andere meiden is) en dan zeggen dat het je spijt en proberen goed te maken. Je kan ook een papiertje in haar kluisje doen (werkte bij mij wel) of heel lief wapp berichtje sturen, ik hoop echt voor je dat je vrijdag met haar naar het klassenfeest kan gaan en dat het weer goedkomt. xx

X

-

Ik zou vragen of jullie nou ruzie hebben of niet, en zo ja: waarom? Als ze jou de reden verteld en jij herkent jezelf daarin, dan kun je je excuses maken of er gewoon over praten met haar.

oh ik zit heeeel vaak in dezelfde situatie als jij. Maar ik ben koppig en wil het nooit oplossen dus sorry heb geen advies voor je ):

Misschien kan je haar zeggen dat je het misschien iets te bot hebt gezegd, want ik denk dat het op haar zo is overgekomen.

x

En als je aan haar deur gaat? Dan kan je ze sowieso niet ontwijken. En anders op school

X

En dat voor een rugzak…
Stuur haar een mailtje of een sms en spreek haar na het weekend aan op school.

Zit niks anders op…

Maandag naar haar toe gaan, en als ze het echt niet wilt goedmaken toch maar iemand anders proberen te zoeken, want als ze zo’n big deal maakt om een tas kan jij er ook niets aan doen. Tenzij er nog meer speelt waar jij niets van weet natuurlijk.

x

Ik vind wel dat ze zich aanstelt, het gaat maar om een tas en om dan vervolgens jou ‘‘zwart’’ te maken bij haar nieuwe vriendjes vind ik best wel aanstellerig. Ik zou gewoon sorry zeggen omdat je het misschien wat bot hebt gezegd, maar ik vind wel dat zei ook een excuses kan geven voor al die rot dingen die ze over jou heeft gezegd.

Misschien speelt er mee, maar als dat niet zo is: Ben je wel vriendinnen, of ben je meer een meeloper en vind ze je irritant? Ja, dat klinkt hard, maar je moet het jezelf even afvragen. Als je gewoon vriendinnen bent en er is niks aan de hand: Ze is een bitch. Andere mensen betrek je niet bij een ruzie met twee personen. Ze klinkt als zo’n meisje wat altijd populair is en voordeel neemt uit andere mensen.

/

Ik vraag me af of ze eigenlijk gewoon een reden zoekt tot ruzie eigenlijk.
Ik vind het namelijk een beetje raar dat je boos wordt en per direct nieuwe vrienden opstookt tegen je beste vriendin.
Klinkt heel rot, maar zou het niet zo iets kunnen zijn?
Anders is ze hartstikke kinderachtig bezig en zal het vast na het weekend wel weer beter zijn. En anders weet je ook dat je aan haar niks hebt…

En anders zou ik m’n excuses aanbieden, ook al vind je niet dat je dat hoeft te doen, als je graag wilt dat het weer goedkomt dan kun jij beter de eerste stap zetten!

x