x

X

De kans dat ze controleren is altijd aanwezig.

Natuurlijk controleren ze hier op. Zo niet, dan heb je geluk. Maar ik zou daar niet op uit gaan want bij een boete ben je wel een euro of 30-40 kwijt. En als ze je pakken mag je ook niet meer verder reizen. Het is elke keer wel weer raak bij de controle als ik in de trein zit.

Maar zit je op het MBO? Ik heb begrepen dat je nu als 16-17 jarige tegenwoordig een kortingskaart kan aanvragen.

Als je er jonger dan 18 uitziet, is er kans dat ze naar je ID vragen en moeilijk gaan doen, ja.

o haha, ik heb echt zo vaak op een dagkaart gerezen hè… Al vanaf dat ik 14 was. Ze hebben me vaak genoeg gecontroleerd, maar nooit gevraagd of ik wel 18 was. Nog nooit.

nee ik zit niet op mbo, heb net examen gedaan dus helaas nog niet…

oh echt waar? shiit nou weet ik niet meer wat ik moet doen!!

Ik zou hem gewoon kopen, nog nooit gezien of gehoord dat ze naar iemands leeftijd vragen!! Vaak weten die conducteurs niet eens precies de voorwaarden. En bovendien vind ik het leeftijdsdiscriminatie. Ik denk dat ze die voorwaarden alleen stellen om er voor te zorgen dat er niet hele treinen vol zitten met jongeren… die zijn namelijk stront irritant :wink:

Ja, vind ik ook raar. Maak het gewoon 12 of desnoods 15 plus ofzo.

Maar ik vind het wel een risico hoor. Ligt aan je traject, maar ik heb 5 maanden 2/3 keer per week van Delft naar Haarlem gereisd en elke rit werd er gecontroleerd.

Haha oke thanks!!

En mocht je toch gecontroleerd worden en doen ze moeilijk, kijk dan zo verschrikt mogelijk en zeg dat je niet wist dat het voor 18 jaar en ouder was. Ik ben al eens eerder onder een boete uit gekomen door bang en schattig te zijn.

Dna heb je geluk xD Ik rijd doordeweeks elke dag met de trein, en afgelopen maand zijn er al een stuk of 10 de trein uit geschopt omdat ze niet de juiste kaarten hadden of omdat ze niet geldig waren. (En dat is alleen al in de coupe waar ik zat) En het ID is ook een paar keer gevraagd. Dus het kan ook liggen aan het traject. Ik trein op de route Groningen - Den Haag Centraal, en er is enorm veel controle in die trein. Soms in een uur wordt je 3 keer gecontroleerd. En de regels weten ze precies.

Ik vind het ook wel jammer dat er niks is voor de mensen tussen 12 en 18 jaar. Maar dat is heel vaak zo :confused: Ook met uitstapjes naar pretparken ed.

Beginpost weg, slotje.