x

x

Hoi!
Op zo’n avond als deze zou ik zeggen: champagne! Verder bijvoorbeeld wijn. Zit allebei niet heel veel alcohol in, wat betekent dat je er meer van kan drinken zonder snel heel dronken wordt. Wel wat duurder, maar aangezien je toch niet heel dronken wil worden lijken die twee me goede opties.
Verder, ik weet niet waar je uit gaat, maar met wijn verschilt dat nog van 3 - 7 euro, hangt er vanaf wat voor een wijn je neemt. En met champagne is het in de horeca hier meestal een euro of 4. Het is wat je er voor over hebt!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad :slightly_smiling_face:

Top! Dankjewel! Komt helemaal goed! :slightly_smiling_face:

Wijn of Jillz drink ik meestal. En verder heb je dan nog smirnhof of flugel.

Ik drink niet vaak hoor, maar als ik dan ga, dat.

Jillz is inderdaad wel lekker en vergeleken met al die mixdrankjes volgens mij niet heel duur. Al moet ik je heel eerlijk zeggen dat als we in een grote groep zijn en iedereen drinkt bier dat ik dat dan ook gewoon doe. Maar goed, dat past misschien ook meer bij het studentenleven. Toen ik op de middelbare school zat hadden mensen dat misschien ook wel een beetje gek gevonden. :stuck_out_tongue:

Dit ja. Ik hou ook meer van zoete zooi en ben zelf nogal gierig met geld uitgeven aan drank en als ik dan wat haal is het zoete witte wijn voor rond de 3 euro.

ik ook!
als je nooit drinkt denk ik dat je champagne trouwens niet heel lekker gaat vinden…
en bij het feest waar ik naartoe ga is passoa ook 1 bonnetje net als wijn, en tsja dan is de keuze snel gemaakt haha, ik hou van dat zoete spul.
en ik zou voor de drank ongeveer 15 euro meenemen! of wat meer, beter te veel dan te weinig.

Hoe weet je nu dat je uitgaan superleuk vindt als dit je eerste keer uitgaan wordt?

Well, als ik uitga drink ik rode wodka redbull, enige dat ik echt lekker vind. Je kunt misschien zoete witte wijn drinken?

Jenever!

haha jenever ^^ dat drinkt mn vader(a)

ik drink meestal flügel, maar dat is omdat mijn vrienden dat kopen (vind het niet de drinken!) ik drink liever jillz of wijn (=

Ik zou inderdaad wijn of jillz drinken als ik jou was. En niet te snel achter elkaar drinken, voordat je dan je grens voelt is het misschien al te laat haha. Gewoon rustig een glaasje en dan later als je weer zin hebt nog een glaasje, etc.

Meestal is het idd iets van 3/4 euro voor een wijntje, dus voor een first-timer zou ik zeggen… misschien een euro of 15/20 meenemen. Maar je kan altijd wat meer meenemen, misschien voor de zekerheid zegmaar. Veel plezier!

Uhm, ik drink altijd bier, is makkelijk, goedkoop en ik vind het lekker. Als je dat lekker vindt, gewoon doen, onzin dat het niks voor meisjes is. En anders zou ik rosébier, jillz of gewoon wijn drinken. Dat drink ik ten minste altijd.

Ik zou gewoon een of twee glazen champagne drinken en het daarbij laten als ik jou was, als je voor het eerst uitgaat en voor het eerst in aanraking komt met alcohol zou ik ÉCHT niet het risico nemen om aangeschoten/dronken te raken als je je grenzen met alcohol nog niet kent (die liggen voor iedereen anders), zeker nu met vuurwerk enzo niet.

Waar ik heen ga hebben ze altijd een Rat van fortuin hangen. Meerdere kroegen die ik ken hebben dat. Probeer dat eens! Dan leg je 2 euro in, draaien ze aan het rat en kun je vanalles winnen, of je moet wat inleggen.

Veel plezier in ieder geval! Maar geniet er vooral van. De eerste keer dat ik uit ging wist ik niet wat ik zag haha. Alcohol moet je heel erg mee oppassen! Omdat jij het bijna niet drinkt weet je je grens niet en kan het moeilijk aflopen. Denk eraan dat je niet dronken word, dat gevoel is gewoon niet leuk meer :slightly_smiling_face: (vind ik dan)

Dat bier niet voor meisjes is vind ik altijd een beetje… typisch. Je drinkt toch gewoon wat je wilt drinken?
Anyways, ik snap je vraag, want ik wist ook totaal niet wat ik moest drinken toen ik voor het eerst uit ging. :wink: Meestal ging ik dan voor zoete witte wijn of rose, want dat smaakt goed en is niet duur, tussen de 2 en 3 euro meestal.
Verder ben ik ook dol op misdrankjes en zoete troep zoals boswandeling en passoa enzo, maar dit is wel een stuk duurder. In een gemiddelde kroeg zal een mixdrankje zon 6 euro zijn.
Hou er rekening mee dat het oud en nieuw is: sommige kroegen zijn dan ineens duurder of werken met muntjes (wat vaak duurder is dan gewoon betalen) Ohja en verder: laat je niet opjutten :wink: drink op je eigen tempo, dan is de kans kleiner dat t verkeerd gaat. Je kan ook tussendoor iets nemen zonder alcohol, frisdrank ofzo. Meestal voel je de grens pas als je daar overheen bent :stuck_out_tongue:
Veel plezier vanavond! :slightly_smiling_face:

Haha ik drink altijd bier als ik uit ga. Who cares dat je een meisje bent die bier drinkt :wink:
Maar probeer gewoon wat uit, dan kom je er wel achter wat je lekker vind. Alleen drink niet teveel soorten door elkaar, bijvoorbeeld bier en wijn. Dat komt nogal hard aan en kun je ook kotsmisselijk van worden.

Als je bier wil drinken, moet je dat lekker doen. Dat het onvrouwelijk is vind ik zo’n bla!

Wij kunnen je wel allerlei tips op het gebied van drank geven, maar wij weten niet wat je lekker vindt. Je moet gewoon een beetje uitproberen maar niet alles door elkaar proberen want dan wordt je flink misselijk. Als jij bier lekker vindt, dan moet je gewoon bier drinken… en het niet laten omdat het niet vrouwelijk is.
Veel plezier vanavond en succes… (Ik kan me nog herinneren dat de kroegen met oud op nieuw tot 6 in de ochtend open zijn, haha)

Echt he, en dan dat gedoe dat je kut daar van gaat stinken… jammer dan :’)