Wrm typn mense sowh?

Ja, een onzin topic. Ik heb er vrede mee als het na 2 berichten al wordt gesloten omdat het nergens op sla, maar toch wil ik het even vragen.

Ik vraag me oprecht af waarom sommige mensen zo ongelofelijk irritant typen, met allerlei spellingsfouten die elke kleuter er wel uit kan halen.
Ik bedoel, is het hip? Is het makkelijker typen? Is het stoer? Ik snap het echt, oprecht, niet. Heeft iemand een theorie?

Ik doel echt niet op bepaalde mensen hoor, het viel me op dat ik het de laatste tijd steeds meer tegenkom.

En dan heb je natuurlijk ook nog verschillende stylen:

Je hEbt mENseN dIe zO TYpeN
f die gwn zo typn
&& jy hebt mensen die je bly maken door so te typen

En daar natuurlijk allemaal varianten op.
Mijn vraag is: Waarom?

xoxo

EDIT:

“Stoer doen” is waarschijnlijk het antwoord. Nu heb ik een vervolgvraag:

In godsnaam, wie vind dat nou stoer als iemand dat doet? Het enige wat ze er mee bereiken zijn mensen die zich aan je ergeren, commentaar op je geven en je niet serieus nemen.
Wat hebben ze dan bereikt?

Ik denk dat dat ook goed mogelijk is. Aandacht tekort?

Wat denken jullie? Zou het in (sommige) gevallen ook gewoon voorkomen omdat ze dan aandacht krijgen?

Ik denk omdat de meeste zich dan ‘stoer’ voelen, vooral mensen van 10 typen zo :’)

Omdat ze niet te intelligent willen lijken? Want intelligent zijn is saai

Ach, toen ik 13/14 was, was die BrEezAh-taal helemaal in, nu zal dit wel als stoer beschouwd worden.

De mensen die dat doen vinden zichzelf heel stoer.
Zodra je er commentaar op hebt zeggen ze meteen: M0etkK t0chH sElluFvv WejtuHn.

Zo’n hekel aan. :’)

Ze vinden zich ‘Stoer’.

Dat vinden ze stoer.

Ik Haat Het Als Mensen Zo Praten, Met Al Die Leuke Hoofdletters.

Haha, precies, dodelijk irritant!

Oke, omdat ze het stoer vinden dus. In godsnaam, wie vind dat nou stoer als iemand dat doet? Het enige wat ze er mee bereiken zijn mensen die zich aan je ergeren, commentaar op je geven en je niet serieus nemen.
En dat leidt weer tot aandacht.

Ik denk dat dat ook goed mogelijk is. Aandacht tekort?

omdat t gwn makkelijk is kweenie?!?!?

Soms wel, als ik snel een smsje moet sturen typ ik soms ook “Gwn” ipv “gewoon”
Maar
AlS jE Zo TyPT lIjKT mE DaT NiEt Zo SNEl GaaN?

ne maar wie doet dat dan ook wtf
alhoewel ik deed dat vroeger ook 4 de grap met zo’n programma (wat nie aan te raden is want je krijgt er volgens mij virussen van lol)
ik snap dat jy en bly overigens ook niet eigenlijk, ze zullen t dr wel leuk uit vinden zien ofz

Ik kan het nog hebben als een kind van 12 dat doet. Maar 2 vriendinnen van mij (eentje is 21 en eentje is 27) doen dat ook nog steeds. En dat vind ik er echt over.

Ik heb genoeg mensen gezien die zo typen, en dan ook nog zeggen dat ze niet anders kunnen :'D

het is gewoon ‘stoer doen’ , ze denken dat het stoer is maar iedereen vindt het irritant

Ik heb een hekel aan mensen die y typen in plaats van ij.

Je hebt zelfs mensen die alleen maar

söw pràtēn máär dįé kôm
ik gelukkig niet zo vaak tegen.
Erg vermoeiend om zo te typen trouwens.

mdat je dn tog heul coowl bent jongeuh

Ik erger me er kapot aan. Dat is net zoals straattaal wanneer je met een vreemde praat, en de ander er geen ruk van begrijpt. (Tenzij je 12 bent, maar als je 15+ bent moet je er echt mee kappen)

Hahahhaa inderdaad!

Omdt ht kan. :")