Writing for Performance HKU

Ik wil die opleiding graag gaan doen, en volgende maand is de selectie. Is er iemand hier die dit heeft gedaan en me er wat meer over kan vertellen? Want ik ben nogal onzeker over m’n werk enzo, en ik heb geen idee wat ik daar kan verwachten. Tips? (:

Ik weet wel dat ze heel erg streng zijn, en alles wat je verwacht fout is en je eigenlijk haast niks goeds kan doen. De selectie schijnt een pure ramp te zijn. Daarbij nemen ze nóóit studenten van onder de (ong.) 22 aan, omdat die nog erg weinig ervaring hebben.

That’s all I know van een paar mensen die het studeren/selectie hebben gedaan.

Echt specifiek die opleiding? Er werd mij op de open dag wel verteld dat er ook gewoon mensen van een jaar of 16 studeren.

Ik kan me vrijwel zeker herinneren dat dat Writing for Performance was, ja… Maar dat is dan wel al weer 3 jaar terug, maar toch.

Misschien een beetje een stomme vraag, maar heb je een emailadres ofzo of iets waar ik vragen kan stellen aan die mensen? Want ik wil echt graag meer weten, haha :3

Nee, sorry. Ik spreek die mensen niet meer, dus vind 't dan ook niet beleefd om hun mail adres te geven.

hallo meiden

Ik ben Eva en zit in het tweede jaar van de opleiding writing for performance.
Ten eerste kan ik zeggen dat je totaal niet bang hoeft te zijn voor de auditie dagen.
Je kan vanaf je 16e gewoon meedoen. Ik ben nu zelf net 21 en begon met de auditie op mijn 18e.
na je aanmeldingsformulier krijg je de opdracht om vijf pagina’s tekst in te zenden voor het weekend begint. Dat hebben jullie waarschijnlijk ook al binnen gekregen.
Geen zorgen over je werk. Ze kijken alles rustig na en het hoeft absoluut nog geen theater te zijn. zend gewoon in waar je je prettig bij voelt.
Het weekend is heel prettig. Je wordt ingedeeld in groepjes van ongeveer 12 mensen. Dit is vaak erg gezellig. Na twee dagen heb je vaak al een band opgebouwd.
Met die groep mensen ga je vervolgens een aantal lessen volgen (toneelschrijven, proza en scenario) Deze lessen worden gegeven op dezelfde manier als ze op de echte opleiding ook zou doen. Zo krijg je meteen een beeld of de opleiding ook bij jou past. Het is niet de bedoeling dat je meteen geweldige teksten levert. Ze kijken naar je ontwikkeling in de twee dagen, je bijdrage in de les en je aanleg voor taal.
Dit gaat allemaal heel vriendelijk.

Absoluut geen zorgen dus. Stuur in waar je trots op bent en ervaar twee leuke dagen. Geen gevoel van een auditie dus, maar een verkennend weekend waar je sowieso leuke ervaringen opdoet.

Veel succes!

laat weten als je vragen hebt!

Oh, ik lees dit nu pas, haha. Nou, ik heb net m’n teksten ingestuurd, hopen dat het wat is (: Maar ik moest wel al gelijk theater inleveren? En een beschouwing over wat ik al aan schrijven had gedaan, wat me nogal moeite kostte aangezien het maar een hobby van me is en die beschouwing 1 kantje moest zijn. En dat motivatiegesprek, hoe zit dat enzo…?