wratten..?

ik denk dat er een hoop mensen al wel last van hebben (gehad)
Wratten…
natuurlijk wil je het verbergen, je schaamt je, maar eigenlijk kun je er niks aan doen
dat is bij mij dus ook het geval
ik heb ze al eens weg laten halen (toen waren het er 3) en ik kreeg er 17 voor terug, ik weet niet wat ik moet doen, aanstippen werkt ook niet, ik weet dat ik er niks aan kan doen en dat als ik goede vrienden heb ze er heus niet om lachen (en dat doen ze ook vast niet), maar ik vind het gewoon geen fijn gevoel, dat ik altijd probeer mn handen en voeten te verbergen…

heeft iemand tips om er vanaf te komen, of zodat ze minder opvallen?

bedankt! xox!

ik heb tot nu toe één keer in mijn leven een wrat gehad en daar had mijn moeder een of ander spul voor, wat ik me niet meer kan herrineren (10 jaar geleden…) dus ik kan je niet helpen.

ik ga dit volgen: ik heb er onlangs 1 laten wegsnijden bij de dokter, maar één vinger zit vol rond de nagel en de dokter kan dat niet weghalen omdat hij dan ál mijn huid weghaalt. Het is echt superlelijk en aanstippen werkt niet! Zelf knip ik ze ook altijd weg met een schaartje(ik voel niks dus nee, het is niet pijnlijk) alleen ze zijn binnen een week weer in hun oude vorm(logisch, wratjes zijn wildgroei) En ik heb ook een salicylkuur gevolgd, niks hielp…

Help!

Ik heb nog nooit wratten gehad, maar had je er niet aan zitten krabben ofzo?
Want dan verspreid het zich dacht ik.
Ik zou gewoon opnieuw naar de huisarts gaan ofzo en het laten weghalen
of een ander middeltje vragen…

Ik had eerst ook wratten, die vanzelf weggingen, ik had er 6 en heb nu wel littekens

*klopt af*

ik had ooit een wrat op m’n duim.
en toen moest er van dat witte spul op (geeen ideeeee meer wat)
maar toen was ‘ie heel snel weg.
of hij viel eraf ik weet het niet eens meer :’)
ik denk dat 'ie gewoon weg ging.

Bij mij zijn ze vanzelf weg gegaan.

Had ik vroeger wel eens, en ik ben toen naar de huisarts gegaan. Er waren een paar ‘waterwratten’ (of hoe het ook mocht heten) bij die vanzelf weg gingen, en ik had nog wat onder mijn voet en die hebben ze weggehaald met iets heel kouds of zo…
Dus misschien is het wel handig om even langs de dokter te gaan? Meestal werkt dat aanstip-spul toch niet, dus… En anders gaan ze denk ik zelf ook wel weg.

Ik ging dat witte spul ook een keer gebruiken, maar het ging maar niet weg

en veel later was het ineens vanzelf weg.

Ik had eerst wel twintig op mijn rechtervoet.
En die zijn ongeveer zes maanden terug uit zichzelf verdwenen?
Niet dat ik het erg vond, haha.

ik heb ook 4 jaar lang met een wrat op me vinger gelopen.
ik ben meerdere malen naar de huisarts geweest die hem met dat vriesspul weghaalde maar dat werkte niet,
soms zat ik hem ook kleiner te knippe:P
maar nu is die weg(a) Zomaar:)

Ik heb ero ok ooit 1 gehad op mijn vinger.
Had toen ook van alles geprobeerd, maar niks hielp, dat bevriezen enzo ook niet.
Wat wel hielp was dat ik met een stukje van een snijboon,die schil (stukje eruitgesneden, en dan de sappige kant tegen mijn wrat aangedaan, daarover een pleister en ermee geslapen. VOlgende ochtend was die weg :’)
Haha het komt van mijn oma, die zei dat dat hielp. OF het bij jou helpt weet ik niet, maar je kan het proberen! ^^

sommige zijn echt hardnekkig.
Ik had in de lagere school eeltwratten op m’n voeten en echt alles geprobeerd: verbranden, bevriezen,… allemaal heel pijnlijk en het hielp niet.
Uiteindelijk weggekregen met elke avond Duofilm erop te doen.

Ik had er ook op me voet en die heb ik maanden na maanden achter elkaar laten aanstippen maar er kwam maar geen blaar. Ik weet niet wat wel geholpen heeft maar nu zijn ze ineens allemaal weg. Het enige wat ik wel weet is dat bij kleine kinderen de wratten over kunnen gaan zonder er iets aan te kunnen doen.

klopt, dit is ook de reden waarom volwassenen er zelden last van hebben.
Wratten worden veroorzaakt door het HPV-virus (van dezelfde familie als die waar je tegenwoordig voor kan vaccineren om baarmoederhalskanker te voorkomen). Als je jong bent kan je immuunstelsel deze nog niet goed aanpakken, maar met het opgroeien wordt je immuunstelsel beter. Als volwassene kan je het dus ook hebben als je weerstand laag is.

Ik had er 1 op m’n vinger, die ging maar niet weg(met aanstippen enzo) Uiteindelijk had ik er een pleister opgedaan, gewoon wel een week lang, zodat onder de pleister de huid een beetje wit&verschrompeld was geworden soort van, en nu is die al 2 maanden ofzo weg…
&duct tape bij voetwratten kan ook helpen, kun je bij een bouwmarkt of iets kopen. De beschrijving heb ik even van google gehaald… Ik was bij een dermatoloog geweest hiervoor, en hij raadde mij dit aan.

# Knip een stuk duct tape op maat af. Zorg ervoor dat de pleister ruim groter is dan de wrat zelf (bij voetwratten ca. 1 cm extra marge).
# Plak de duct tape op de wrat en laat dit 6 dagen zitten.
# Verwijder na 6 dagen de pleister en week de wrat nog ca. 5 minuten in warm water: de wrat is nu zacht geworden.
# Vijl met een eeltvijltje of puimsteentje de wrat zoveel mogelijk weg.
# Laat de plek nu 1 nacht onbedekt.
# Plak de volgende dag weer een nieuwe pleister op de wrat en laat deze weer 6 dagen zitten…
# ga zo door tot de wrat verdwenen is.

Veel gezond eten en dergelijke, zodat je je immuun systeem een oppepper krijgt kan ook goed helpen! &oja, zo niet, gewoon wachten tot ze verdwenen zijn, ik heb had er 7 op m’n ene voet, al 3 jaar, en nu zijn er opeens 4 weggetrokken=)

&mijn dokter zei iets over eerst je voet behandelen met middel dat eczeem benadrukt, zodat je eczeem krijgt, waardoor je wratten worden bestreden, en daarna weer een middeltje tegen eczeem. Maar dit lijkt mij een beetje riskant, straks zit opeens heel je voet onder de eczeem!

Succes ermee!

X

DERMATOLOOG

:grinning: jij weet ook àlles

/

ik heb ook een paar wratten, pas had ik ze laten weg stippen maar dat deed bij mij heel erg pijn. ik kreeg er dikke blaren voor terug die na 2 weken weg waren. Ik ga nu met een aardappel proberen ze weg te halen.

Ik hoop dat ze bij jou snel weg gaan