Wratten

hee,
ik heb echt heel erg last van wratten :pensive:
ik heb er 4 op me hand en 4 onder me voet, maar ik loop al heel lang bij de dokter want om de 2 weken moet ik ze bevriezen maar dat helpt niet. En een grote heeft hij er een keer uitgelepelt maar die kwam na 5 dagen alweer terug! echt erg!
maar ik heb nu een zalfje gekregen met likdoornpleister erover heen, maar die blijft sowieso al niet een hele dag op je hand zitten, na een uurtje gaat die er al af die pleister.
Maar weten jullie van die dingen waardoor ze soms ook weg gaan, bijv. met aardappel insmeren enzo (en helpte dat ook)

Bij mij hielp bevriezen ook niet. Ik heb gewoon gewacht tot ze weg waren en nu
heb ik er geen meer.

Ik heb de oplossing!
Koop een tuinboon
Snij een stukje van het hulsje af
wrijf met de kant die naar binnen zat over je wrat,
ze zijn zo snel weg!
Blijf volhouden, bij mij werkte het!

Ik heb er een op me hand en ben nu maar naar de dokter gegaan.
Maar je kunt:

• er s’ochtens overheen plassen
  • nagelak/pleister opdoen zodat ie geen lucht meer krijgt
  • sinasappelsap (vers) drinken blijkt ook te helpen

Of aan de dokter vragen wat je er nogmeer aan kan doen

Bij mij hielpen de wrattenpleisters van het Kruidvat huismerk echt verbazingwekkend goed!
Maarja je zegt al dat bij jou de pleisters niet blijven zitten dus dat gaat 'm niet worden denk ik haha.
Verder weet ik niet echt iets, bij smam zijn ze d’r uit gesneden…

[b]Er bestaat ook een wrattenkruid ( stinkende gouwe ).

http://www.veldbloemen.be/images/stinkende_gouwe_01.jpg

Gewoon een verse stengel afbreken en het oranje/gele sap op je wrat doen.
Moet je wel een tijdje volhouden.
Hier klikken voor Wiki info.
Bij mij hielp het niet, maar bij andere mensen die ik ken hielp het wel . . .[/b]

okee,
ik ga die met die tuinboom is proberen.
Want vanzelf weggaan doet die denk niet hoor, want ik heb een grote en die zit er echt al 4 jaar ofzo =O
Nog andere tips?

je moet met je wrat langs de muur aan de buitenkant afschaven hij is gewoon in een x weg je hebt aleeen nog maar een schaafwondje en die gaat ook zoow weer weg:P
xxx my

gadverdamme dan zit er wrattenschaafsel aan je muur .__.

[b]
Whahahahaha xD

@ Rooos_ : Jawel hoor, myne was ook groot en zat er ook al lang =)
Ik heb er nu helemaal geen meer . . .

Of je moet hem eraf stoten x) Heb ik ook al eens gedaan. VIES ![/b]

ahah gatver langs de muur.
maar was die van jou er vanzelf afgegaan, SanneOnstage?

mijn bf had er vroeger echt heel veel!
zelfs in haar neus eentje :l
niets hielp.

totdat ze naar een of andere man met genezende krachten ofzoiets ging, iets heel zweverigs en ongeloofwaardigs in ieder geval. die legde zijn handen erop en geloof het of niet maar ze gingen weg en zijn nooit teruggekomen o.o

Bij mij was het heel raar… eerst boeide het me niet en toen werd dat ding suuuupergroot. En toen dacht ik, nu is het afgelopen ik ga hem laten bevriezen! En weg was ie. xD

Zal wel toeval zijn.

Vervelend dat het bevriezen niet helpt… Ik had vroeger ook een paar wratten op mijn handen, maar na het gebruik van likdoornpleisters voor een paar weken was het wel weg. Je moet niet teveel met water in aanraking komen, dan blijven de pleisters wel langer zitten. En altijd een nieuwe pleister op doen als je toch je handen moet wassen of als ze nat worden.

Misschien is het een idee om een alternatieve geneeswijze te overwegen?

Het klinkt heel vies maar het is een tip van de dokter. Je moet er over heen plassen. En dan wel je ‘eerste ochtendplas’, want dan is het extra zuur ofzo. Als je dan gaat douchen 's ochtends ofzo.

meen je dat nou serieus :flushed:

ik heb 3 kleine wratten die je duidelijk ziet op mijn wijsvinger en ik word er gek van ik heb die wratten al 2 of 3 jaar en nog is het er .
ik heb echt tips nodig .
en er was een meisje ’ Briljant ’ en ze zei iets van pleister/nagelak
bedoel je dan nagelak op je pleister doen en dan ôp je wrat ?

Ik deed nagellak op mn wrat en er dan een pleister overheen, hielp echt, binnen 2 weken lag ie eraf

maar dan heb je toch een wond daar zitten, dan groeit het niet na zoveel dagen alweer terug of wel dan. ik heb namelijk ook een uitgelepelde maar dat is nu een maand geleden en ik heb nog steeds een open wond.

Ik liet ze altijd invriezen