Wratten

Ik weet even niet waar ik dit moet plaatsen maar kunnen jullie me helpen; doet het pijn als je wratten laat weghalen (bevriezen)
XO Fleur

Iemand help me alsjeblieft, ervaringen?? Ik durf echt niet naar de dokter !

Ik heb het alleen thuis zelf gedaan, dit deed geen pijn. Bij de dokter weet ik het niet. Ik weet dat ik er vroeger ook heel bang voor was, maar nu niet meer echt. Voor heel dingen ben ik echter niet meer zo bang, als toen ik jong was. Behalve naalden dan, terwijl ik bij piercings zetten nergens last van heb.

Oke, maar daar heb je niets aan. Wratten verdwijnen wel dacht ik, maar oke het is geen gezicht. Ik heb zelf een buldje op me duim en dit is geen wrat. Dit kan worden weggesneden, maar dat ga ik dus ECHT NIET doen. Dus als we de rollen konden omdraaien was ik mega blij geweest haha. :frowning_face:

Volgens mij niet, de laatste keer dat ik dat liet doen was ik 8 jaar oud of zo en ik herinner me er niets van :’)

Wratten bevriezen doet ontiegelijk veel pijn. Ik heb jaren als kind wratten gehad en jaren dat met bevriezen gedaan maar dat werkte bij mij niet en het deed pijn :confused:
Likdoornpleisters erop plakken hielp bij mij wel of van dat Wartner, soort pen met gel erin erop doen regelmatig.

Ik denk dat het per persoon heel erg verschilt. Van die wrattenspul waar het wit van wordt hielp ook wel bij mij als ik het er op bleef smeren. Ik heb ook jaren lang wratten gehad, zo vervelendddddddddd en ik wou echt niet naar de dokter.

Ik vond het pijnlijk maar zeker wel te doen ondanks ik een lage pijn grens heb. Ik heb van alles tegen die wratten geprobeerd maar ze gingen maar niet weg en achteraf had ik gewild dat ik eerder naar de dokter was gegaan. Het is even doorbijten maar dan ben je er wel na een aantal keren vanaf.

Ik heb bevriezen & thuis, met spul gedaan,
Het heeft bij mij helaas beide niet geholpen, ze groeide bij mij gewoon weer terug, hoe sterk het spul ook was. Bevriezen doet inderdaad wel pijn, en de eerste week doet het echt heel veel pijn aan je hand/voet, maar ik denk wel dat het effectiever is dan thuis doen, maar dat hangt er van af wát je gebruikt.
Bij mij verdwijnen ze nu automatisch! Echt heel apart. Op een of andere manier zijn ze langzaam kleiner geworden, daarna verdwenen.

Ligt er volgens mij ook aan waar ze zitten; voetwratten zijn ontiegelijk pijnlijk(eigen ervaring), maar handwratten vallen dan wel weer mee.

Op zich, als het niet op een open plek zit(handen of iets dergelijks), kun je het ook gewoon afwachten, wratten verdwijnen na een bepaalde periode.

Daarnaast zijn er ook andere methodes, zoals een week afplakken met ducktape, dan veilen, een dag laten rusten en weer een week af te plakken totdat ie verdwijnt.

Het doet best wel pijn, maar die pijn duurt maar 10 seconden ofzo en daarna is het weer weg. Bij mij hielp het bevriezen echter niet en ben overgestapt op zo’n wrattenpen en dat werkte wel, maar misschien waren mijn wratten al wat verzwakt door het bevriezen.

Bij mij werkte dat bevriezen ook niet. Er moet dan een blaar onder de wrat komen die het als het ware weg drukt, maar bij mij kwam het gewoon weer terug. Ik had er iets van 5 ofzo, op mijn handen. En toen was ik een keer op vakantie en toen heb ik gezwommen in een bergmeertje, wat schijnbaar heel zuiverend water was. Wat wonderbaarlijk genoeg waren ze een tijdje later allemaal weg haha, heel chill!

Maar maak je niet te druk om de pijn hoor. Iedereen ervaart het anders en ik weet nog wel dat het niet prettig was, maar het is maar eventjes en je gaat er niet dood aan.

Niks hielp bij mijn wratten dus toen heb ik ze laten bevriezen. Doet enorm veel pijn in t begin, daarna word t gevoelloos en dan doet t weer veel pijn. Ik zou als ik jou was gewoon langs de docter gaan en ze laten bevriezen. Het doet pijn maar je bent r van af.

Voor hoever ik me het herinner: het is zeker niet prettig en doet af en toe een beetje pijn maar ga alsjeblieft naar de dokter, je bent er dan veel sneller van af. Het is heftiger & effectiever. Succes!

Het doet pijn maar het is het wel waard, want rondlopen met een wrat is ook niet prettig!

Wratten kun je gewoon weg laten halen bij de huisarts. Ik had 2 wratten en heb dit tegelijkertijd gedaan. In het begin prikte het heel erg en wil je eraan krabben. je hebt er die dag wel wat last van. Als je dus iets tegen aankomt heb je er een beetje pijn aan.
Maar je bent blij als je ze niet meer hebt. Mensen kijken je niet meer raar aan of voelen iets raars als ze je hand schudden (licht eraan waar ze zitten)
suc6

Het doet geen pijn maar het is een beetje vervelend. Het is een ijskoud, branderig gevoel.