Wrat onder voet (please help)

Hallo allemaal,

Toen ik 10 was kreeg ik een wrat precies onder mijn voet. Ik ging naar de huisarts toe en toen moest ik elke 3 weken langs komen voor een behandeling met stikstof. Na 3 behandelingen was mijn wrat weg, maar de laatste keer deed echt ongelofelijk veel pijn! De assistente drukte hem er te hard en te lang op. Ik heb er een soort van trauma aan overgehouden, maar mijn wrat was wel weg.
Helaas kwam de wrat weer op mijn 12e terug! Precies op dezelfde plek! Maar toen kwam er meteen nog een naast! Het lijkt alsof ik maar een wrat heb, maar eigenlijk zijn het er twee die gewoon heel erg naast elkaar zitten. Ik wilde niet meer naar de huisarts gaan, omdat ik nog steeds bang ben.
Inmiddels ben ik al 16 er zijn nu dus 4 jaren voorbij en hij zit nog steeds onder mijn voet! Eerlijk gezegd doet hij helemaal geen pijn ik voel er niks van en heb er ook geen last van, maar ik vind het wel heel raar dat hij nog steeds niet weg is?
Dus mijn vraag is ( voor mensen die hier wat van afweten) Wat moet ik doen?
gewoon wachten tot dat hij van zelf weggaat, maar gaat het ook weg?
is het erg op hem te laten staan? en ik snap niet waarom hij weer terug gekomen is?

sorry voor dit lange verhaaltje maar ik wilde het alleen even duidelijk maken.
alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Naar de huisarts gaan.

Ik heb ook 2 wratten onder mijn rechtervoet die er al heel wat jaren zitten. Ik heb er geen last van, dus ik zit er niet echt mee.

Tja, vroeger had ik ook weleens last van wratjes op mijn voeten (schoolzwemmen, douche op school na gym, haha), maar het enige wat ze echt weg liet gaan, was of 'm wegvijlen maar het is beter om ze aan te laten stippen.

Ik heb toen ik klein was een wrat op mijn vinger gehad, en er kwamen steeds meer bij over mijn hand. Toen heb ik met een biologische wrattenroller ofzo elke dag twee of drie keer de wratten “gerolld” en toen gingen ze weg!

Dat klopt inderdaad, ik had toen echt een soort uitbraak. Nu al jaren niet meer gelukkig, dus het virus zal wel uit mijn systeem zijn.

Een half jaar geleden had ik ook een wrat onder mijn voet.
Ik had hem heel lang laten zitten[font=Verdana]
We waren ermee na de dokter gegaan en hij had mij een spul gegeven in de hoop dat het weg zou gaan. Dat was dus niet echt het geval :grinning:. Hij had besloten om het weg te laten branden omdat ik de wrat veel te lang had laten zitten. Als ik jou was zou ik het eerst eens zelf proberen de wrat weg te halen met Wartner (kan je in de apotheek kopen) dat bevriesd het. Maar Wartner hielp niet omdat ik het dus te lang had laten zitten. Ik moet wel zeggen toen ik de wrat had weg had laten zetten duurde het wel lang om te genezen!

Lange text :grinning:

xoxo

bedankt voor jullie berichtjes er zijn idd echt veel mensen die het hebben. Het is ook zo irritant dat het terug komt!

Ja, als je ze eenmaal hebt gehad blijven ze dus vet vaak terugkomen :frowning_face:

je kan er ook clear nagellak op smeren, op laten drogen en een pleister erover
dat elke dag doen voor 2 a 3 weken en ze zijn weg
deed ik ook op mn vinger, dat ding zat er 2 jaar en was binnen no time verdwenen toen ik dit deed

Ja klopt maar ik ben zo bang om naar de dokter te gaan :cold_sweat:
en straks komt het weer terug!
wat een verhalen jeej’tje dat zo’n klein ding zo moeilijk weg te halen is ! wajooo…

Ik heb net gelezen dat knoflook ook zou werken, heeft iemand hier ervaringen mee?

thankss dat ga ik ook proberen!

Wat Potlood zegt.
Ik ben vroeger ook 2 jaar lang bezig geweest om dat ding weg te krijgen op dezelfde plek als jij… Snijden, vijlen, stikstof, deed ook echt pijn. En hij kwam gewoon doodleuk weer terug toen ik dacht dat hij weg was, en toen heb ik de hoop een beetje opgegeven :cold_sweat: Nu zit hij er al heel wat jaren en ik heb er niet echt last van. Soms voel je 'm wel en ik vind hem ook heel lelijk zitten daar, maar omdat hij er al lang zit is hij ingegroeid. Dan zouden ze echt een enorm gat in m’n voet moeten maken om hem weg te halen, dus ik laat het maar gewoon zo :grinning_face_with_smiling_eyes:

Reindeer

Ja dat heb ik ook! mijn wrat zit ook echt heel erg diep van binnen geloof ik dat voel ik zelf ook!

Ik heb er al jaaaren eentje op mijn wijsvinger zitten, hij gaat gewoon niet weg. Ik heb hem een tijdje steeds bedekt met pleisters omdat ik me er zo voor schaamde. Nu doe ik het niet meer afplakken maar ik vind het nog steeds best wel genant. :’)
Hij wilt gewoon niet weg. Ik heb nagellak geprobeerd, speciaal spul van de huisarts dat je elke dag erop aan moest brengen, aan laten stippen… niets hielp

Ik zou het met wartner proberen, en anders naar de doktor of gewoon wahten tot het weggaat :’) Ik heb het ook redelijk lang gehad, wartner hielp niet maar is vanzelf weer weggegaan. En goed schoonhouden.

Bij mij komen ze ook steeds terug :frowning_face:. Zo irritant! En eigenlijk wil ik ook niet naar de dokter om hem aan te laten stippen. Maar mijn zus had er vroeger dus te lang mee rondgelopen en toen was hij te groot geworden waardoor ze hem moesten wegsnijden. Dat wil ik echt niet. Ik heb nagellak geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet. Ik denk dat dat sowieso niet werkt bij voetwratten, omdat die dieper zitten.

Ik heb dat ook gehad, omdat het op zo’n plek zit waar iedere keer eelt op komt wil die wrat niet weg, het enige wat bij mij hielp was eelt eraf halen (voorzichtig!) en dan bij de huisarts aan laten stippen, en gewoon terug blijven gaan totdat ie echt weg is.
Ik heb het toen ook heel lang uitgesteld maar je wil er toch vanaf dus gewoon doen! Het doet echt niet zoveel pijn, die vrouw die je vroeger geholpen had was gewoon lomp waarschijnlijk…

-