wrap armbanden//

Weet iemand hoe je die kunt maken?
En welke spullen je daar voor nodig hebt?
en euhm, waar je ze kunt kopen…

Op de jaarmarkt werd ik er echt mee dood gegooit.
Op de markt dus, het is niet zo heel duur, daar kun je “touw” kopen, en bedeletjes naar eigen keuze. Je kunt ook al gevlechten kopen, en zelf de bedeltjes er in doen, of gewoon een kant en klare.

dat zijn die gevlochten armbandjes toch?
ik denk dat je er een draad/touw voor nodig hebt ,
in de kleur die je mooi vind.
Bedeltjes.
En sluit-dingen.
Ik denk dat het zo gaat, je vlecht het draad en dan doe je er een bedeltje tussen en dan vlecht je weer verder en dan weer een bedeltje ect.
Is volgensmij echt niet moeilijk!
En alles wat je nodig hebt vind je denk ik in een hobby winkeltje,
misschien kunnen ze je het daar beter uitleggen!
x

Mijn moeder had er een voor mij meegenomen die had ze bij de tuunte gehaald, bij de ter stal hadden ze ze ook… ik kom daar normaal nooit maar ik vind die armbandjes echt super leuk! Die winkels zijn volgens mij door heel Nederland, misschie meot je daar is gaankijken?

Google.nl

How to?: Wrap armband maken
Zoals de Nederlandse meisjes misschien gemerkt hebben is er op dit moment een hype rond de wrap armband. De gevlochtend armbanden met bedels eraan. Is dit nu ook de mode in België? Je kan echt nu bijna overal wrap armbanden kopen in alle kleuren en maten. Ik vond het leuk om ze zelf te maken! Dit is heel simpel en zo gedaan. Wil jij er ook zelf één maken, lees dit dan goed door!

Wat heb je nodig?

• Drie (nep)suede of (nep)leren koorden/linten/veters, elk één meter lang. Kleur naar keuze natuurlijk.
    *Deze kan je kopen bij bijna alle hobby/knutsel zaken online of gewoon in een fysieke winkel. (voorbeeld: www.dekralendoos.nl)
  • Acht tot tien bedels
    *Ook deze kan je verkrijgen bij dit soort winkels zoals hierboven genoemd.
  • Ringetje van een kleine diameter (4 tot 5 mm).
  • Een paar handen die kunnen vlechten, haha!

Variatie:

• Twee (nep)suede of (nep)leren koorden/linten/veters, elk één meter lang
  • Één gouden ketting met een diameter van 3 mm of kleiner, één meter lang
    *Ook deze kan je verkrijgen bij dit soort winkels zoals hierboven genoemd.

Hoe maak je het?
Stap 1: Je doet de ringetjes om de bedels. Elk bedeltje heeft al zijn eigen ringetje, maar deze zijn vaak te klein en daar past het koord dan niet doorheen, daarom moet je een extra en groter ringetje nemen.

Stap 2: Je pakt de drie koorden aan het uiteinde vast en je maakt een stevige knoop. Zorg ervoor dat er nog een beetje touw uitsteekt aan het uiteinde van de knoop.

Stap 3: Om de vlecht strak te krijgen, kan je de knoop tussen je tenen vasthouden. Dit maakt het vlechten een stuk makkelijk omdat de koorden ook één meter lang zijn. Nu begin je met vlechten.

Stap 4: Na 8 tot 10 centimeter haal je het eerste bedeltje door het koord heen. Deze duw je helemaal door tot de het stuk waar je bent gestopt. Dan ga je weer verder vlechten. Dit proces herhaal je tot je geen bedeltjes meer hebt of tot het koord bijna helemaal gevlochten is.

Stap 5: Je maakt een stevige knoop aan het uiteinde van de vlecht. Doe dit zoals je in stap 2 ook hebt gedaan.

Stap 6: Je bent klaar en je kan je eigen gemaakt wrap armband omdoen! Je kan het dan 4x om je pols heen wikkelen en dan een knoop maken om de armband vast te maken.

Variatie:
Je slaat stap 1 en 4 over. Je vlecht de ketting en de twee koorden net zoals hierboven beschreven en knoopt het goed vast en zo heb je een variant van de wrap armband.

google!