Wraakacties op pesters

Hallo

Oke, ik ben nieuw op school en word t hele jaar al flink gepest. Week 1 niet, week 2 wel, door 'n meisje dat jaloers was volgens mn vriendinnen. Maar dat meisje is heel populair en iedereen is bang voor d’r omdat ze iedereen weet op te steuken. Dat flikte ze ook bij mij.

Leraren doen er niks aan, die hebben 't eigk erger gemaakt… Maarja dat doet er even niet toe.

ik MOET EN ZAL wraak nemen.

• Wraak heeft geen zin reacties heb ik niet zo’n zin in want ik doe t toch c;

&&

m’n doel is om de pesters te laten weten dat ze niet met mij hadden moeten sollen en dat ze even flink voelen hoe 't voor mij voelde…
&& ik wil dat ze weten dat ik 't was, maar dat ze 't niet kunnen bewijzen c;
want dat doet heeeel erg veel pijn, dat flikten ze bij mij ook heel vaak :slightly_smiling_face:

Go ahead c;

• dissen enzo vind ik ook prima, maar ik ben daar slecht in, dus als je met 't idee dissen komt, geef dan aub wat krachtige voorbeelden :grinning:

Loves x

T gaat door de hele school dat pesten…

Jesus Christ hoe oud ben je :'D

Je wilt ze serieus fysiek pijn doen? Meid dat zijn ze niet waard.

het is maar een stelletje onzekere meiden… ik weet niet in welke klas je zit maar in de eerste had ik hier ook last van. ze zijn het niet waard, je hebt wel wat beters te doen en als je later van school af bent zijn zij allemaal de prostitutie ingegaan terwijl jij een fijne baan hebt. oké dat laatste misschien niet. maar oké. het moraal van het verhaal, doe het niet.

Ze houden vast op met ‘pesten’ als je ze gaat irriteren. Puik plan.

Steek haar haar in de fik

Echt een fantastisch goed plan ja.

Niet.doen.

Waarom moest ik hierom zo hard lachen.

Je weet dat je dan net zo laag zinkt als haar right? En juist omdat ze jou pest moet je de betere persoon zijn want als je haar iets flikt dan ben je zelf de pester die je zo haat. Ook is er dan een grote kans dat zij het dan weer bij jou gaat doen en zo komt er world war 3…

Als je wraak neem verlaag je jezelf tot het niveau van de pesters. Als je dat wilt, moet je dat vooral doen, maar dan ben je echt niks beter dan zij zijn.

:grinning_face_with_smiling_eyes:
Dit.

Als je wraak neemt krijg je er naderhand niet alleen spijt van maar dan zink je net zo laag als die pesters en pest je eigenlijk zelf. Is dat wat je wilt?
En weet je eigenlijk wat de gevolgen zullen zijn van je wraakactie? De meeste realistische scene is dat ij wraak neemt, hun wraak op jou nemen omdat jij wraak op hun hebt genomen en zo zal de vicieuze cirkel doorgaan totdat er iemand fysiek of geestelijk zo erg pijn wordt gedaan dat er leraren en leraressen bij betrokken worden. En dan kun je wel je vinger naar hun wijzen maar jij hebt dan net zo hard meegedaan (in de ogen van je leraren) door wraak te nemen. Dus denk even na voordat je zoiets doet.

Toch, ik denk dat terugvechten beter werkt dan passief in een hoekje gaan zitten of gaan praten met mensen (als je gaat praten gebeurd er niets, want leraren gaan ook praten en als ze een beetje hardnekkig zijn die pesters, dan laten ze zich niet tegenhouden doordat hun verteld wordt dat ze ermee op moeten houden door een leraar.).
Maar ik denk ook niet dat je zomaar een lullige streek terug moet doen. Ik weet niet wat ze doen of tegen je zeggen, maar ik zou inderdaad laten merken dat je niet met je laat kisten. Loop rechtop, kijk ze aan, glimlach en steek je middelvinger op als ze je uitschelden; ‘mij kan het niets schelen dat je mijn schoenen stom vind, ik heb ze niet gekocht om indruk op jou te maken’ Val haar niet aan, maar laat haar alleen merken dat het je helemaal niets kan schelen wat ze doet, dan zal haar het plezier ook wel vergaan.
Sarcasme werkt ook altijd goed; je bent een slet “ja inderdaad, ik bedoel, als je zo knap bent als ik en alle jongens met je naar bed willen, kun je daar maar beter gebruik van maken.” (Maar zorg dan wel dat je het echt overdreven zegt, voor je roddels de wereld in helpt. Sarcasme maakt pesters in de war.)
Maar doe haar niet fysiek iets; scheld haar niet uit; verlaag je niet tot haar niveau door dezelfde dingen terug te doen, maar sta erboven en laat haar zien dat je haar minacht omdat ze je pest.
Als je een beetje pech hebt ben jij namelijk degene die de schuld krijgt wanneer je een wraakactie ondernomen hebt.

Meid, ik snap het helemaal. Je bent boos en WIL wraak. Maar echt een plan verzinnen. Nee, ik zou haar confronteren met haar daden. Misschien haar ouders informeren? Of is het zon type dat het van de opvoeding ook niet heeft meegekregen. Ik ga niet zeggen dat je het moet doen. Ik weet dat er nijgingen zijn om haar in de put te duwen, maar doe maar niet. Daar sta je toch boven. Maar je moet het ook niet laten zitten. Bijt van je af. Stel je voor dat ze een rotopmerking maakt die erg gevoelig ligt, bijt 10x zo hard terug.

Doe. Gewoon. Normaal.

Wraak nemen? Hoe slap is dat, als je gepest wordt zeg er meteen wat van… als je het niet kan probeer je het maar wraak nemen is het stomste idee ooit.

Wraak nemen is echt een dom idee. Het beste wat je doet is op het moment dat ze je pesten er tegen in te gaan.

Trek je mond open en laat zien dat je niet me laat sollen.
Maar om achteraf iets te gaan doen, is kinderachtig.

De enige wraak die jij kan nemen is succes hebben. Schouders naar achter rug recht en zet die glimlach op je gezicht, want dat is de beste wraak die je kan nemen.