Wortelpuntontsteking.

Hoi,
Ik had laatst een wortelkanaalbehandeling gehad, m’n zenuw is eruit en mn tand is schoon. Maar paar dagen erna is m’n wang heel dik geworden en het tandvlees rondom de kies is heel opgezwollen. Na 3 daagjes is de wang nu weg alleen het tandvlees is nog steeds dik en opgezwollen… en i know heel vies maar er komt wat pus uit. Ik voel geen pijn of iets… ik ben aan de antibiotica moest van de tandarts door die kanaalbehandeling. Ik heb ff research gedaan en het lijkt alsof ik een wortelpuntontsteking heb ofzo. Maar… ik weet het niet zeker maar ik heb net een wortelkanaalbehandeling gehad dan kan dit toch niet? P.S mijn tandarts is nu op vakantie.

volgens mij is ie dan wel ontstoken dan moet je naar de kaakchirurg ofzow iets dat had m,n moeder ook.

Kan ik hem gwn thuis niet uitknijpen?

Mijn tand is gwn schoon, de tandarts schreef mij antibiotica voor om mijn tandvlees te helen. Ik heb ook last gehad van koorts maar op de medicijnen uitleg stond dat je van de antibiotica ook last kan krijgen van koorts. Ik heb maar 8 uurtjes ofzo koorts gehad… en voel me stukke beter. Die wang is nu veel minder en heb ook geen pijn. Is dit niet gwn een resultaat van dat mijn lichaam die shit aan het bestrijden is?

Als ik jou was zou ik even de tandartsenpost bellen

tandarts gaan, een ontsteking zo laten zitten is nooit goed.

Ik zou er niet zomaar aanzitten. Altijd even bellen!

Wortelpuntontsteking heb ik ook gehad na een wortelkanaalbehandeling maar dat was echt pas 2 jaar later… Denk niet dat het zo snel nóg een keer kan gaan ontsteken.
Maar als je een wortelpuntontsteking hebt is het niet leuk, dan moet die punt eraf gehaald worden in een kaakoperatie.

Ik denk dat het bij jou eerder een reactie is op je wortelkanaalbehandeling. Maar om het zeker te weten kan je beter een tandarts bellen.

ga naar een andere tandarts ?