Wortelkanaalbehandeling/Zenuwbehandeling

Hee!

Ik heb sinds 2a 3 weken last een voortand.
Ik giet nu maar het drinken achterin mijn keel omdat anders die tand heel gevoelig is!
Maar ik ga binnenkort maar even naar de tandarts en dat zou dan wel een wortelkanaalbehandeling kunnen worden!

Heeft iemand hier ervaring mee?? Doet het pijn, napijnen en hoe voelde je kies/tand toen je er last van had?
Of zou er nog iets anders kunnen zijn met mn tand?

Hi : )

Ik heb dus al eens een wortelkanaalbehandeling gehad. Heb helemaal niets gevoeld, het duurt alleen wat lang. Ze moeten namelijk je wortel wel helemaal weghalen en dat moeten ze met foto’s kijken of het diep genoeg zit :stuck_out_tongue: Maar helemaal niet erg dus, want je bent gewoon verdoof :wink: En je kan erna nog wel “druk” op je tand voelen. Ik had het zelf bij mijn kies en als ik er dan op beet voelde het gek (geen pijn xD).

Hoop dat je hier wat aan hebt ^^

Het kan ook gewoon een gaatje zijn hoor?

Had jij hier al niet een topic over? Sorry, als ik de verkeerde voor me heb.

Anyway, ik heb er 3 gehad. Het wordt echt heel goed verdoofd en ik had niet echt napijnen. Ik ging voor mijn behandelingen echt dood van de kiespijn, dus alle pijn in vergelijking met die is niks.
De verdovingen voelen wel raar, helemaal als ze uit beginnen te werken. En ik, iemand die doodsbang is voor naalden, tandartsen en pijn heb het overleeft. Dus dan zal jij het ook wel overleven :p.

Maar ik vraag me af of je niet gewoon gevoelige tanden hebt. Die heb ik ook, maar daar krijg je geen wortelkanaalbehandeling voor. Alt

Ik moet zo een wortelkanaal behandeling doen om kwart voor 11. Rond januari/februari was mijn kies ontstoken + leek ik op een hamster, toen een wortelkanaal behandeling gehad en was niet alles weg maar meer kon hij niet doen. Nu komt er steeds een ‘blaas/blaar’ bij die kies door m’n tandvlees heen, met állemaal ontstekingstroep. Nogal pijnlijk + vies… dus het feest kan weer beginnen!

Ik ging dood van de pijn, maar ook omdat er nog een ontsteking zat.

Succes