Hoi!
Vorig jaar is het gaatje vullen in mijn kies door de tandarts niet helemaal goed gegaan, waardoor mijn zenuw overbelast raakte. Ik had echt enorme kiespijn en de tandarts zei dat ik een wortelkanaalbehandeling moest. Vanwege de verzekering vroeg ik of dit nog een paar weekjes uitgesteld kon worden (dan zou ik in het nieuwe jaar komen, en zou het volledig vergoed worden). En dat kon, hij heeft toen een deel van mn kies afgeslepen zodat de kies wat minder hoog zou voelen en daarna is de pijn vrij snel afgenomen.
Ik heb dus uiteindelijk ook geen wortelkanaalbehandeling meer gehad. De kies is altijd wat gevoelig gebleven, maar nu ineens (bijna precies een jaar later) doet de kies weer gigantisch veel pijn en het is ook onder m’n kies te voelen, tegen mijn tandvlees zeg maar.
Ik weet dus vrijwel zeker dat ik nu (weer) een zenuwontsteking heb, en misschien zelfs een wortelpuntontsteking. Dat betekent nu alsnog een wortelkanaalbehandeling.
Nu ben ik echt doodsbang voor de tandarts en wil ik eigenlijk helemaal geen wortelkanaalbehandeling (al is de enige andere optie de kies trekken…)
Ik laat me ook al helemaal bang maken op internet door artikelen waarin staat dat het slagingspercentage (dus dat de kies er niet alsnog uit moet) heel laag ligt en dat de napijn vreselijk is en dat de verdoving MEESTAL wel werkt.
Ik word al helemaal gek van de pijn bij gewoon een gaatje boren, en ben echt enorm gevoelig in mijn mond. Een verdoving werkt ook meestal niet goed bij mij.
Zijn er mensen met ervaring met een wortelkanaalbehandeling en die willen delen?
Ik zie er echt enorm tegenop en hoop nog steeds dat de pijn over zal gaan…