Worries

Hoi, ik ben een meisje van 11 en heb last van afscheiding. Laatst vertelde ik het aan mijn moeder en kwam het er op neer dat ik inlegkruisjes wilde. Ik voel me laatste tijd daar een beetje, ik weet niet, jong voor. Ik bedoel, overdrijf ik niet? Zijn er veel mensen die dat gebruiken? Mijn zus niet, daarom voel ik me heel overdreven. Ook is heeft het bij mij een gele gloed. Heel vreemd. XX

je moet je niet gaan vergelijken met andere meiden.

Ga je dan niets gebruiken en een knoeiboel maken omdat niemand van jou leeftijd het doet?
je hebt het nodig en je went er wel aan. Sommige beginnen nogal jong aan puberteit en dergelijke…

Nee joh, niks geks aan. Afscheiding ligt niet aan leeftijd dus het maakt niet uit dat je zus het niet heeft. En er zijn trouwens al meiden die op hun 11e al ongesteld zijn en die maandverband gebruiken, dan is het echt niet erg als je inlegkruisjes gebruikt bij afscheiding.

Nee, mijn zus heeft het wel! Maar die gebruikt geen inlegkruisjes! Alsnog bedankt <3 Sorry ik heb dit gewoon even nodig een paar mensen die zeggen dat het niet gek is. Ook nog tips voor struggles of zoiets dat erbij hoort?

Jouw onderbroeken blijven tenminste schoon dan

Hoeveel topics ga je nog aanmaken over dit onderwerp? Het is niet raar of vreemd, inlegkruisjes dragen ook niet.

Rustig. Als ik het hier moeilijk mee heb, mag het toch?

Ik werd op mijn 11e ongesteld dus niks vreemds aan

Niks vreemds aan, ik heb er zelf ook soms last van. En ieder lichaam is en reageert anders, niet te veel vergelijken met anderen :slightly_smiling_face:

Hoeveel afscheiding heb je? Echt zoveel dat halverwege de dag het vocht dwars door je onderbroek loopt? Want alleen dan is een inlegkruisje imo echt nodig. Inlegkruisjes moet je vaak vervangen omdat het anders kan gaan broeien en infecties kan veroorzaken. En als je er altijd 1 draagt wordt de afscheiding in de meeste gevallen ook meer.
Ik snap heel goed dat die afscheiding wennen is. Ik was ook 11 toen dat bij mij begon en vriendinnen ook. Maar ik denk persoonlijk dat je beter kan proberen om eraan te wennen dan dat je elke dag een inlegkruisje gaat gebruiken. Sorry als dit niet het antwoord is dat je wil horen, maar ik ben niet zo’n fan van die dingen. Wel als je een periode hebt waarin het echt heel erg is, die heb ik ook wel, maar niet 24/7.

Afscheiding is niet vreemd en op je 11e volgens mij ook best normaal. Maar heb je er echt last van, dat het heel erg veel is? Of er meer moeite mee omdat je het nog een beetje vies vind?
Draag trouwens katoenen onderbroeken, dat schijnt het beste te zijn voor je vagina. En was je vagina 1 a 2x per dag goed met water, niet met zeep.

Wow! Dankjewel!! Het is niet veel, ik doe het inderdaad vooral omdat ik het vies vind. Ik ga je tip proberen! Bedankt in ieder geval!