Wormpjes?

Hoihoi,
Sinds vandaag ben ik er achter gekomen dat ik hele kleine witte wormpjes heb. Maar sinds een paar dagen jeukt het ook bij mijn anus/vagina, vooral bij mijn anus. Zijn dit aarsmaden? Ik durf écht niet naar mijn moeder te gaan. Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weg? En hoe?

Kusjes, een hopeloos meisje :frowning_face:

Als je er echt last van hebt zou ik even langs de dokter gaan. Die kan je het beste vertellen wat het is en hoe het te verhelpen is.

Dit zijn idd aarsmaden, je kunt gewoon het beste naar de apotheek gaan en daar kun je voor ongeveer 4 euro pilletjes krijgen.
Helaas zijn ze wel besmettelijk dus eigenlijk moet iedereen in je familie die pillen slikken.

Vooral dat laatste ja, dus eigenlijk moet je het wel vertellen óf elke keer de wc schoonmaken na gebruik.

Is het niet alleen besmettelijk als je ze inslikt? Of de eitjes ervan?

Dit. alleen hoeft niet gelijk iedereen in je familie die pillen te slikken (was bij mij een tijd geleden ook niet het geval) maar je moet het ze in ieder geval wel vertellen. Dan weten ze dat ze erop moeten letten dat ze het misschien ook hebben.

Ja klopt
Maar je hebt ze heel snel
Als iemand van je famillie besmet is moet de hele familie de kuur volgen.
Beddengoed vaak verschonen en iedere dag schoon ondergoed aan en handen wassen en inderdaad vaak wc schoonmaken

Ja klopt maar die eitjes zijn erg klein en je kunt ze vrij makkelijk verspreiden. Kleine kinderen die met zand spelen (voorbeeld) hebben het ook om de haverklap. Maar met pilletjes is het zo op te lossen gelukkig, morgen gewoon even naar de apotheek.

Om het zekere voor het onzekere te nemen moet eigenlijk iedereen aan de kuur.
Staat ook in de beschrijving en als jezeker weet dat je ze hebthoef je niet naar de dokter je kan ze gewoon halen bij kruidvat trekpleister of dergelijke anti worm heet het.kosten voor 6 pilletjes 3 euro.
1 pil en ja tweeweken nog een pil

Heel veel mensen hebben dat wel eens hoor, je komt er eigenlijk best makkelijk aan want 't is nogal besmettelijk.
Je hoeft je er echt niet voor te schamen, gewoon naar je moeder gaan en zeggen dat je erachter bent gekomen dat je 't hebt. Vervolgens kan je een doosje anti worm mebendazol bij de kruidvat halen, een pilletje. Twee weken later nog een.
En je zegt tegen je moeder dat ze er ook een in moet nemen.
Zal ze vast niet gek van staan te kijken, misschien/waarschijnlijk heeft ze 't zelf ook ooit gehad! 't is niet iets waar je zelf iets aan kan doen persé hoor!

Niks raars aan. Ik zou het alleen geen aarsmaden noemen, bwuh :stuck_out_tongue: “Wormpjes” is toch ook gewoon een woord hiervoor? Klinkt niet zo walgelijk :stuck_out_tongue:

En je hoeft volgens mij maar twee pillen te slikken, één om de wormpjes dood te maken en één na een week of zo om ervoor te zorgen dat je ook evt wormpjes die net uit eitjes (bah bah) komen ook dood te maken.

Volgens mij hoeft de hele familie het niet per se nu al te slikken, maar zou het wel zeggen en evt al medicijnen in huis halen voor als iemand wél besmet is. Maar je merkt het wel als je het hebt, het is verder niet gevaarlijk en volgens mij wordt het ook niet heel veel moeilijker te genezen als je het langer hebt, dus is dat strikt noodzakelijk, nwa nee.

ik heb het vroeger eens gehad toen ik klein was. Ik moest toen een soort van drankje(volgens mij gewoon van de drogist) elke dag nemen en dan ging het over. Het werd veroorzaakt doordat ik na het poepen niet mijn handen waste. Ik wist niet dat dit zo besmettelijk was?

^Ja, maar het punt is dus dat ánderen na het poepen hun handen niet wassen :wink: Tenzij anderen de wc heel erg besmeuren, je dat aan zou raken, en je dan je handen niet wast. Jezelf kan je natuurlijk niet besmetten met je eigen poep als je het in eerste instantie niet hebt.

Inderdaad, aarswormpjes, toen ik klein had heb ik daar ook lats van gehad, door het eten van rauw vlees (americain, heel rood vlees eet je best niet meer al te veel) Ik heb toen een soort siroopje bij de apotheker gekocht, het smaakte naar banaan en ik moest het om de x weken opnieuw drinken omdat de eitjes die de wormpjes na zoveel weken uitkomen, dus als je er vanaf bent, niet te vroeg juichen, het kan zijn dat de wormen eitjes hebben gelegd.
Ooh, en het is nu ook weer niet zo besmettelijk, gebruik gewoon sowieso een aparte handdoek en was je handen voor en na toiletbezoek. :slightly_smiling_face:

moet je met een volwassen persoon naar de apother daarvoor of mag je ook alleen gaan??

ik heb er ook soms eens last van maar met pilletjes gaat het weer over .
btw , ik eet nooit rood vlees en heb er toch last van.

Gewoon bij de drogist spul halen, mebendazol. Etos heeft het sowieso wel :wink:

toen ik klein was had ik dat ook… ik ben naar de dokter gegaan en die had me een pil gegeven geloof ik … en het was daarna over dus echt even naar de dokter gaan!

Ik zou het gewoon zeggen, ik heb het ook wel een paar keer gehad… Je kunt er niet zoveel aan doen/voorkomen. Zeg gewoon ‘mam, volgens mij heb ik wormpjes ofzo in mijn ontlasting’. Het is echt niet erg hoor, ! Maar dan kunnen jullie in ieder geval pilletjes halen voor de familie. Wij moesten dan 3 dagen achter elkaar een mini pilletje slikken en daarna was het over.