wormpjes in je ontlasting

Oke ik heb een genant probleem.
ik heb last van aarsmaden in mijn ontlasting
het jeukt heel erg en het is best wel irritant.
nou wil ik liever niet naar de dokter en wil ik dus een manier vinden hoe ik ervanaf kan komen.
Ik heb gehoord dat er van die pillen te koop zijn bij de drogist maar mag ik die zelf wel kopen? (ik ben 12)

p.s alsjeblieft niet zeggen van eigenwijs ga naar de dokter ofzo want dit is mijn persoonlijke keuze.
Als je het er niet mee eens bent reageer je toch niet?

wij zijn toch ook geen dokters :stuck_out_tongue: dat weten wij ook niet…
zeg het tegen je moeder?

Mijn broertje had dat vroeger ook. Je hebt er inderdaad pillen van, ik denk wel dat je iets ouder moet zijn voor medicijnen.

Je kan die pillen ook kopen bij het kruidvat(mebendazol), kost ongeveer 1 euro voor een doosje. En ik zou ook maar tegen de rest van het gezin zeggen aangezien het erg besmettelijk is en zij ook behandeld moeten worden.

je kunt het altijd proberen.
mijn zusje had t vroeger ook maar geen idee waar mn moeder die pillen toen heeft gekocht

Okee dit doet me er aan denken toen ik rond de 4/5 jaar was. Mn moeder bracht me naar school, ik zag een vriendinnetje lopen en gilde keihard over straat waar allemaal mensen stonden ‘-naam vriendinntje- IK HEB WORMPJES!’ Vond m’n moeder niet zo grappig, haha.

Maar ontopic: Volgens mij mag je die zelf gewoon kopen. :slightly_smiling_face:

Nouja dan is het je persoonlijke keuze dat jij ligt te creperen, succes ermee! :grinning:

Dat is geen genant probleem, dat is gewoon je lichaam. Ik heb het ook gehad toen ik jonger was. Ik kreeg toen volgens mij pillen inderdaad, maar die zul je niet zonder recept kunnen halen.

je moet dan even een wormkuur halen, zo gedaan.
tipje om hier geen last meer van te krijgen; goed je nagels schoonmaken bij het handen wassen zodat er geen eitjes kunnen achterblijven

ook als je onder de 16 bent?

Die pillen kan je gewoon zonder recept halen bij de apotheek/drogist.

dankje :slightly_smiling_face:

Je kan het altijd proberen.

Oh, my bad. Was alweer lang geleden toen ik dat had.

Ik heb het ook gehad niks gedaan niet tegen ouders verteld ofso ok niet naar dokter bij mij ging het vanzelf over.

hoe lang duurde het bij jou?

Paar weken =P heb het vaker gehad ok toen ik klein was maar mijn vraag hoe kom je eraan o.O ze zeiden tegen mij altijd door zand op te eten waar eitjes inzitten.

Die pilletjes zijn gewoon te koop bij de kruidvat, zonder recept en best goedkoop. Ik zou ze gewoon morgen kopen, dan is het binnen 1/2 dagen weer weg.

Ook door rauw / niet goed gebakken vlees of niet goed gewassen groenten.
En je besmet jezelf telkens opnieuw door te krabben in je slaap ofzo :’) ,
of niet goed je handen te wassen na de wc en daarna per ongeluk aan je mond te komen of op je nagels te bijten.

http://www.apotheek.nl/Me…r.aspx?mId=10704&rId=1034

Hier kan je trouwens wat info vinden over de pillen