wormen

Ik heb wormen en ik wil er graag vanaf. Ik heb gezien dat er medicatie te koop is bij de kruidvat, maar je kan het alleen kopen als je 16 jaar of ouder bent. Ik ben geen 16 jaar of ouder en ik vertel het liever niet aan mijn ouders. Ik weet dat ik het beter wel kan doen, omdat er een kans is dat zij het ook hebben en dat ik het nog een keer is, maar ik vind het te gênant. Heeft er iemand van onder de 16 ervaring met het kopen van de medicijnen? Ik hoef dus niet te horen dat het beter is om het tegen m’n ouders te zeggen en dat soort dingen. Ik wil puur alleen horen of iemand ervaring heeft met het kopen van de medicijnen als ze 16 of jonger zijn.

Ik denk dat je het beter wel kunt zeggen tegen je ouders. Voor zo ver ik weet is het namelijk best snel overdraagbaar en is het verstandig als zij dan ook die medicijnen even slikken.

Correct me if I’m wrong.

Meis, ik weet niet hoe je er aan bent gekomen, miss rauw ongewassen voedsel, maar als je gewoon hetzelfde hebt gegeten als je ouders hebben zij het misschien ook en is het dus alleen pech hebben! Verder geen ervaring mee met medicijnen kopen. Je zou een vriendin kunnen vragen of het gewoon zelf proberen miss vragen ze niet eens naar je ID.

Meestal komt het omdat je je handen niet goed wast of niet elke dag schoon ondergoed aantrekt. Zo zie je maar weer dat persoonlijke hygiëne meer dan belangrijk is. Maar zou inderdaad gewoon proberen om het te kopen, denk dat ze het niet zo nauw nemen met controleren.

Dat is niet waar. Die wormen moeten ergens vandaan komen, dus je krijgt ze of via besmet eten/water of via andere mensen. Het is niet dat als jij een dag geen schoon ondergoed aantrekt je uit het niets daarvan wormen krijgt ofzo.

Het is wel zo. Die wormen kunnen namelijk in je ondergoed terecht komen. Als je niet elke dag schoon ondergoed aantrekt kan je jezelf keer op keer besmetten. Je moet ze wel inderdaad eerst hebben.