Workout via youtube buikvet

Hey,

Ik heb vooral last van buikvet en zou hier iets aan willen doen. Ik eet nu al gezonder maar ik wil ook iets van beweging doen, maar het aangenaamste lijkt mij om dit thuis te doen via workouts van youtube.
enkele voorbeelden:

en zo heb je er dan ook specifiek voor buikvet te verbanden.
Zijn er hier meiden die hiermee ervaring hebben en effectief via een bepaalde workout die op youtube staat buikvet hebben verloren? Er zijn namelijk wel duizend filmpjes te vinden dus ik weet niet goed welke het beste is om te volgen. En doe je dit dan elke dag?

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden maar alleen over je hele lichaam. Er is niet een bepaalde video het beste. Ik raad aan om veel af te wisselen tussen video’s. Zelf volg ik blogilates het meest. Je hoeft dit niet elke dag te doen maar hoe vaker en langer je sport, hoe sneller je resultaat zult zien. Succes!

Ik heb ook nog wel een filmpje waarvan ik de oefening ook van gebruik. Hier is de link https://youtu.be/hLD4re9Ry-U. Ik heb voor deze oefening de HIIT interval training timer gedownload. Super handige app. Hopelijk heb je iets aan het filmpje.

Bedankt voor je reactie, maar werkt het echt als je maar 5 minuten per dag die workout doet? Dat lijkt mij echt weinig. Zou wel handig zijn moest het werken natuurlijk :stuck_out_tongue:

Plaatselijk vet verbranden werkt helaas niet, en om vet te verbranden zul je evengoed naar je voeding moeten kijken. Je kunt alle buikspierworkouts doen die er zijn, maar als je meer eet dan je verbruikt, dan gaat dat vet alsnog niet weg. (Je zal wel sterkere buikspieren krijgen, dat is altijd mooi meegenomen). Maar buikvet verliezen gaat nooit vanwege één bepaalde workout, uitsluitend via de energiebalans - en die moet negatief zijn.

Het is ook de bedoeling dat je na die HIIT workout nog wat gaat doen. Ik zelf doe bijvoorbeeld twee keer in de week HIIT met daarna kracht training of een niet al te intense workout van Blogilates. En dan doe ik 2/3 dagen iets anders dan HIIT, aangezien je dat niet te vaak mag doen. En vergeet niet rustdagen te nemen, je spieren moeten namelijk wel weer kunnen herstellen.

TS geeft al aan dat ze gezonder eet maar er nu ook bij wilt sporten…

Gezond eten is niet hetzelfde als minder eten dan je verbruikt. Ook met gezonde voeding kun je op of boven je onderhoud eten, en als dat het geval is, dan zal buikvet alsnog niet verdwijnen. Het maakt jouw lichaam niets uit of je 2.000 kcal uit hamburgers of uit bananen haalt: als die 2.000 kcal meer is dan jouw lichaam verbrandt, dan zul je daarmee niet afvallen/vet verbranden.

Ik heb hier niet zo een goed idee van of ik meer eet dan ik verbruik. Ik ben alleszins geen grote eter, gemiddeld eet ik smorgens 1 boterham, smiddags 3 sandwichen/boterhammen en 'savonds eet ik gewoon wat de pot schaft, ongeveer 1 bord. Als tussendoortje enkel een stuk fruit of een smoothie, en veel water. Het hangt van dag tot dag af denk ik, als mijn moeder thuis pasta klaar maakt eet ik hier wel van, ook al is dit dan bijvoorbeeld ongezonder dan een salade ofzo.

Oh ik gebruik blogilates, zij heeft echt een aantal goede work-outs.
Je zou echt even zelf moeten kijken op youtube welke voor jou werkt. Haar 5 best moves voor lower belly fat zijn echt geweldig.

Succes!

Bedankt ik denk dat ik inderdaad hier mee ga beginnen en kijken of het werkt!

https://www.youtube.com/watch?v=Z7u_sdYNS_k bedoel je deze video dan?

De eerste video die je plaatste, van Kelly ben ik nu ook sindskort aan het oefenen.
Ik vind het erg leuk om te doen en ik wilde eigenlijk vooral mijn conditie verbeteren en ook wat buikvet kwijt. En gewoon wat kilos in het algemeen.

Ik merkte de eerste keren vooral aan dat ik spierpijn in in mijn benen had. Dus ik denk dat hij ook wat gericht is op je beenspieren maar denk dat je er ook zeker wel buikvet mee verliest.

Ik ben er ook mee begonnen zodat ik mijn conditie wat kon verbeteren en op den duur buiten zou kunnen gaan hardlopen als mijn conditie wat verbeterd is.

Hopelijk heb je hier wat aan.