Wordt me allemaal te veel..

Ik weet niet meer wat ik moet doen, het wordt me allemaal even teveel. Mij vriend en ik zijn bijna 2 jaar samen maar het gaat helemaal niet goed meer. Mijn vriend blowt af en toe en ik heb gezegd dat hij moet kiezen: ik of blowen. Toch blijft hij het af en toe nog doen. Hij zegt dat elke jongen bijna blowt… Nu zijn er nog meer problemen; hij is de laatste tijd vaak agressief. In een ruzie wordt hij helemaal gek en slaat me dan soms of hij schopt me. Het gebeurt niet elke week maar de laatste tijd wel vaak. Ik voel me dan zo machteloos. Na de hand huilt hij en heeft hij heel veel spijt en uiteindelijk vergeef ik het hem. Wat moet ik doen, ik weet het echt niet meer, bij hem weggaan is makkelijker gezegd dan gedaan…

Opzich vind ik blowen geen probleem, als je het maar niet te vaak doet.

en btw waarom slaat hij je o.o
wat doe je dan.

aawh, dit is inderdaad iets moeilijks. Ik zou tegen hem zeggen dat als hij je nog één keer slaat/schopt/wat dan ook, je bij hem weggaat. En het dan ook echt doen, want het hoort niet dat je vriend je slaat. Echt niet.

precies.

Niks eigenlijk, ik blijf heel rustig en reageer er niet op… Op dat moment ben ik toch bang voor hem.

Hmmm :confused: Moeilijk.
Komt de agressiviteit door het blowen? Zo ja, zeg dan tegen hem - op een rustige manier- dat hij best mag blowen maar dat jij daar geen last van moet hebben.
Als het niet door het blowen komt dan zou ik hem gewoon laten blowen maar dan zou ik wel met hem praten over waarom hij zo agressief doet.
En ik zou zeggen, als hij je blijft slaan moet je hem duidelijk maken dat dit niet kan door bijvoorbeeld (tijdelijk) bij hem weg te gaan. Sorry maar iemand anders pijn doen is gewoon niet goed.
Heeel veeeel succes, vind het echt stom voor je :S

Amen.

Ik heb hetzelfde meeggemaakt niet door blowen maar wel iets soortgelijks…
Probeer er met hem over te praten en zeg dat het echt de laatste keer is en dat je het niet meer neemt want een jonge hoort een meisje gewoon niet te slaan! (andersom ook niet) En ga dan ook…en als je hem dan terug wilt laat hem gaarkoken in zijn sop tot ie het zelf inziet :wink:

Meid. Stop er alsjeblieft mee. Ik heb een heel verleden met een vriend die mij heeft geslagen en mijn hele leven word er door bepaald, nog steeds. Ook al is het maar één keer dat slaan! Ga bij m weg… En mijn relatie duurde ook twee jaar (en ja het is moeilijk, maar je krijgt echt spijt als je samen blijft!)

Ik denk dat het wel beter is dat je weggaat want anders ziet hij geen gevolgen door zijn daden. Ik denk dat het slaan enzow gedeeltelijk wel komt door de softdrugs. Hij is natuurlijk niet supernuchter dan he. Alhoewel je er niet alles op kan schuiven. Ik vind dat hij misschien toch hulp moet gaan zoeken voor dit probleem want blijkbaar kan hij er niet vanaf blijven. En ik snap iig dat je van hem houdt maar op een gegeven moment is genoeg ook echt genoeg. Je verdient beter ipv een jongen die je slaat. Zeg tegen hem dat als hij zijn problemen onder controle heeft dat jullie weer verder kunnen praten en dat het je op dit moment teveel pijn doet om verder te gaan in deze relatie. Meid denk ook aan jezelf, je kan hier niet mee doorgaan. En als je bij hem blijft denkt hij toch: O ze komt toch wel weer terug, of ze maakt het toch niet uit met mij. Tuurlijk zal hij boos zijn mja dat is hij de laatste tijd wel vaker he…

Ja mee eens hoor.
Mijn vriend zou dat écht niet moeten flikken mij slaan + schoppen, dan is het: ByeBye

Denk het niet hoor, mijn vriend blowt, en is niet aggresief. Dus denk niet dat het door het blowen komt, maar aan de ene kant ligt het per persoon natuurlijk misschien wat in z’n verleden gebeurt ofzo??

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om zomaar bij hem weg te gaan, want je hebt toch al twee jaar!
Ik vind niet dat je het moet pikken dat hij je schopt en slaat. Dat is echt niet normaal en dat moet hij ook weten! Zeg het hem, maar de volgende keer dat het weer gebeurd zou ik er echt mee kappen. Weg bij die gast!
Over dat blowen zou ik het ook nog een keer hebben, want als je hebt gezegd dat hij moet kiezen tussen jou en blowen, dan moet je ook zo sterk zijn om dat door te zetten. Als jij daar moeite mee hebt en hij wil het niet veranderen, dan moet je echt stoppen. Ik snap dat je nog aan hem gehecht bent na zo’n lange tijd, maar dit is echt niet goed!

Idd dat blowen enzo / agressief zijn is vast met een reden, dus probeer eens met hem te praat (wanneer die niet geblowt heeft.) en probeer erachter komen wat er is misschien heeft die wel een probleem en heeft die gwn iemand nodig die hem steunt.

Werkt dat niet vertel dan als je die je heeft geslagen bv de volgende dag dat het schoppen / slaan echt niet meer kan en dat je het de volgende keer niet meer pikt. Doet die het dan nog eens. Dan kan je het beter op een rustig moment uitmaken. Natuurlijk niet wanneer die in een agressiefe bui is.

Zo zou ik het aanpakken ^^

Zeg tegen hem wat je doormaakt. voor je het weet is het te laat!

Je moet hem misschien niet verbieden te blowen, maar vraag hem of hij het in ieder geval niet te vaak wil doen en vooral niet waar jij bij bent!
Het is heel goed van je dat je rustig blijft als hij je slaat/schopt, maar je moet je wel bedenken: het draait niet om hem! Je moet vooral rustig blijven en heel duidelijk tegen hem zeggen dat jíj het niet meer leuk vindt, als hij om je geeft kan hij dat toch niet negeren? als hij agressief blijft doen tegen je moet je toch echt een grens trekken, gaat hij eroverheen, jij weg.

Ik begrijp dat zoiets heel erg lastig kan zijn, heel veel succes met hem!

ik zou er met hem over praten, en zeggen dat als hij nog 1x slaat, je bij hem weg gaat. en dan ook gaan! anders denkt hij weer dat je het niet meent en dan gaat hij alleen maar door

Liefde word niet boos
Liefde vloekt niet
Liefde doet geen pijn
Liefde Kwetst niet
Liefde slaat niet

Als Liefde niet goed voelt, is het geen liefde.

Stel hem een ultimatum, maar eigenlijk vind ik dat je weg moet gaan, slaan gebeurd altijd nog een keer!
en zoek hulp!