Word voor op MacBook Pro journalistiek

Hoi,
Dit jaar begin ik aan de studie journalistiek in Utrecht. Ik heb een MacBook Pro, maar hier zit nog geen Word op. Nu vroeg ik me af of ik een office pakket moet kopen, of krijg je dit op de studie? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, want je zult vast wel een aantal programma’s kunnen krijgen via school maar ik weet niet welke. Weet iemand dit wel?
Daarnaast hebben wij wel de Microsoft Office Enterprise 2007 cd-rom voor een gewone microsoft computer. Deze heb ik geprobeerd te installeren op mijn macbook, maar dit werkt niet. Weet iemand van jullie of ik deze cd-rom op een of andere manier wel kan installeren op mijn macbook?
Dankjewel!

Euh ik weet niets over die studie en of je het krijgt , maar ik heb ook een Mac en de wordpakketten voor Windows kun je er niet op installeren je moet er een speciaal voor mac kopen. Of je downloadt het .

Wat hierboven wordt gezegt.

Of je moet iets met Bootcamp ofso iets doen, dan krijg je windows op je mac, maar dan heb je eigenlijk geen mac meer… :stuck_out_tongue:
Maar koop het gewoon, het is 90 euro voor 1 licentie…

He ik ga ook journalistiek studeren aan de hu, hihi!
Sorry, heb verder geen idee hoe je dit kunt oplossen…

http://slim.nl/shop/default.aspx
Als je student bent, kun je er korting op software krijgen.
Ik weet niet of het erbij staat, maar het is wel handig om daar even te kijken! Je kunt dan inloggen met je schoolemail als je die al hebt gekregen.

Ik heb mijn office-pakket gekopieerd van mijn vriend. We kunnen wel nit tegelijk word gebruiken :grinning:

Je KAN via een programma als VMWare Fusion, Windows op je Macbook krijgen. Ik zou het echter afraden, want het is nergens voor nodig (:

Je kunt gratis OpenOffice downloaden, dat zou ik eerst eens proberen. Het is niet helemaal hetzelfde als de Word die je van Windows gewend bent, maar het werkt prima. Anders heb je ook nog Microsoft Word voor Apple, dat is ongeveer hetzelfde maar dat kost wel geld / moet je illegaal downloaden…

Op www.surfspot.nl kun je met je studentencode en wachtwoord inloggen, daar kun je dan met korting software e.d. kopen.
Je kunt inderdaad een programma installeren waarmee je kunt schakelen tussen Windows en Mac, maar dat vind ik zelf vrij onnodig voor alleen Office, als je die ook gewoon kunt regelen voor de Mac zelf :slightly_smiling_face:

Je kan ook open office downloaden, die is gewoon gratis en exact hetzelfde als word.

Ik heb mijn word pakket cdrom geval overgekocht via marktplaats van iemand die eigenlijk voor windows moest hebben. Stuk goedkoper.