word je door foundation heen bruin?

zie titel :slightly_smiling_face:

Lijkt me niet…

Als jij dikke vette laag foundation op smeert; nee.

nee wordt je niet.

nee, lijkt mij ook niet. maar ik weet het niet zeker… maar ik vind het sowieso niet mooi in de zomer om foundation op te hebben, meestal is je huid van zichzelf al heel mooi dan.

nee, maar je hebt wel van die foundations dat het kan ( liep stage bij DA ) zo vrouw vroeg het namelijk ook.

Volgens mij wel. Want foundation houdt zonnestralen niet tegen ofzo, en ookal zit ergens spf in kan je alsnog bruin worden.

EDIT: ik d8 dat ik het ergens gelezen had, was bij mascha’s stel je vraag:

Hey Mascha,
allereerst, superhandige site !

Mijn vraag dan: Als je (vloeibare) foundation op hebt, en je loopt met dit weer
heel de dag in de zon, bruin je dan in je gezicht ?
Want er is mij verteld dat je dan een wit gezicht en een bruin lichaam als
resultaat hebt…

Groetjes, Lotte.

Dankje! Uv stralen gaan gewoon door je foundation heen, tenzij je foundation een factor heeft (als er ’spf’ op staat, bijvoorbeeld spf 15). De meeste foundations hebben geen factor of een hele lage factor, dus je zal gewoon net zo bruin worden.

mij lijkt ook dat je gewoon bruin wordt, want er zit toch niet een spf factor in. ohja, en ik krijg toch altijd een bruin hoofd, ook al draag ik foundation

door foundation word je toch helemaal niet bruin omdat je huid dicht zit?

Volgens mij word je dan niet mooi bruin.

als er geen spf inzit wel toch?

als er spf inzit niet nee maar je word lelijk bruin door foundation

ja de zon haalt je pigment omhoog, ook door de foundation heen.

logisch dat dat niks uitmaakt, behalve als er een spf-factor op staat.

je kunt toch ook verbranden met foundation op.

volgens mij word je wel bruin, als er inderdaad spf (sunprotect factor zoveel) dan heb je zeg maar zonnebrand in je foundation en word je dus minder bruin. ik ben zelf een keer heel erg verbrand in mn gezicht, wat heel lelijk was omdat ik door mn foundation een soort vlekken kreeg. ik zou lekker zonder in de zon gaan, dat is zowieso goed. :slightly_smiling_face: wel zonnebrand gebruiken. :wink:

Wel langzamer denk ik.

Ja, dat kan, maar het resultaat kan heel vlekkerig zijn, het is maar wat je mooi vind.

Xx

ik werd het wel op mn gezicht zegmaar ik washet vergeten eraf te halen.
aan het eind van die dag zag je bij mn wangen een soort vlekje van mn foundation door de zon haha maar het ging wel heel snel weer weg :stuck_out_tongue:

Ja. Tenzij je er 1 hebt met een SPF factor :wink: