Word ik ongesteld?

Hallo!
Ik ben een meisje van 12 jaar, ik ben nog al jong om op dit forum te zitten maar ja, ik wou dit even vragen :$. Vorige week zag ik witte afscheiding in mijn onderbroek. Daarna een uurtje later kreeg ik buikpijn, de hele dag door beneden en dan komt het weer en dan gaat het weer. Het ging zo door en door sinds gisteren. Gisteren heb ik niet echt meer buikpijn gehad, af en toe een steekje ofzo maar niet echt buikpijn. Vandaag heb ik ook amper iets gevoeld. Ik weet niet of ik nou wél of niet ongesteld word en of het slecht is dat ik geen buikpijn meer heb. Wat ik juist wél moet doen als ik het word en wat juist niet. Mijn vriendin die het al heeft zegt dat sporten goed is en dat als je chocola eet dat het sneller gebeurt. Ik weet niet wie ik moet geloven en wat waar is, kan iemand mij hier bij helpen?

xx Rachel

Gewoon afwachten, je kunt niks doen om je eerste keer sneller te krijgen of iets dergelijks.

Sterkte ermee! :heart:

Wacht het maar gewoon rustig af. Vertel het des noods aan je moeder (schaam je er niet voor, dat doen heel veel meiden!), zodat ze er rekening mee kan houden. Zorg er gewoon voor dat je altijd wat maandverband mee hebt, dan kan er niets gebeuren. Het stelt niet zoveel voor als dat het nu lijkt hoor, vertrouw me maar.

Gewoon afwachten, doe desnoods een inlegkruisje in. Chocola zorgt dat je je beter voelt, maar meer niet. Je kan zoiets niet versnellen.

Dankjulliewel! maar word ik dan ook echt ongesteld of kan die afscheiding ergens anders door komen? Ik heb het aan mijn moeder verteld en zij denkt ook dat ik ongesteld word, maar daarna heeft ze het er niet meer over gehad.

Dat weet je nooit. Toen ik voor het eerst afscheiding ondekte duurte het nog minstens een jaar voor ik ongesteld werd, maar het zou ook zomaar morgen kunnen zijn. Dat weet je gewoon niet haha.

Oh! Dat wist ik niet! Dankje.
gebeurt het meerdere keren dat je afscheiding krijgt of maar één keer? En zijn er nog meer dingen waaraan je kunt merken dat je het word?

De afscheiding is volgens mij wel een teken dat je ongesteld word, maar bij mij duurde het nadat ik witte afscheiding in mijn onderbroek ontdekte nog wel een hele tijd voordat ik uiteindelijk voor de 1e keer ongesteld werd. Zorg ervoor dat je op school altijd maandverband bij je hebt (in je tas.) Inderdaad gewoon afwachten, want je weet toch niet precies wanneer je het word, al kun je wel een beetje op tekens proberen te letten zoals buikpijn, rugpijn en dat soort dingen. Waarschijnlijk zul je nu ook wel vaker witte afscheiding hebben, dat is best wel vies dat het in je onderbroek komt dus misschien kun je ook aan je moeder vragen of ze inlegkruisjes voor je heeft als je dat wil. Sterkte meis!

Om te antwoorden op je vraag, ik heb sinds ik ongesteld ben geworden heel erg vaak witte afscheiding, bijna dagelijks.

Dankjewel!

Ik heb nog niets gemerkt van rugpijn. Alleen dat ik 1 keer een keiharde steek in mijn rug rond me taille, iets eronder, voelde toen ik lag. Het deed erg zeer, maar het ging snel weg. maar dat is het niet, toch? als dat het wel is, lijkt het me erg pijnlijk om dat elke maand te hebben.

xx

toen ik de eerste keer afscheiding kreeg duurde het nog 3 jaar voordat ik ongesteld werd.

Geen dank. De symtonen die je krijgt van het ongesteld zijn is bij iedereen anders, maar als je een paar keer ongesteld bent geweest dan weet je wel zo’n beetje wat bij jou de symptonen zijn. Ik voel het zelf altijd aankomen als ik ongesteld moet worden, dan heb ik namelijk altijd last van buikpijn, het is ook wel weer handig want ik hou het nooit bij wanneer ik weer ongesteld moet worden haha. Maar het is wel handig om bij te houden wanneer je weer (ongeveer) ongesteld moet worden, zeker na de 1e keer dat je ongesteld bent geweest.

Hihiihi! Maar het is toch wel zo dat als je voor de eerste keer ongesteld bent geworden, je daarna onregelmatig ongesteld word toch?

x

De symptonen zijn idd anders. Een vriendin van mij heeft nergens last van en weet soms niet eens of ze ongesteld is, en na 2 dagen is het over, terwijl ik met kruik op bed ga liggen en er ruim 9 dagen last van heb haha. Ook heb ik buikpijn, rugpijn maar helaas ook migraine aanvallen. Het verschilt heel erg per persoon.
In het begin is het wel vaak onregelmatig en misschien erger dan later.

Wauw dat is lang zeg!
Was het dan wel echt witte afscheiding of wat anders?
Kreeg je het meerdere keren en had je ook last van buikpijn zodra je de witte afscheiding had gezien en gekregen?

Het kan gebeuren dat je bijvoorbeeld nu elke maand een paar keer buikpijn hebt en witte afscheiding, zonder dat je menstrueert. Dát je witte afscheiding hebt betekend wel dat er ‘werk in uitvoering’ is, om het zo maar te zeggen.

Als je eenmaal ongesteld bent geworden, houdt er dan rekening mee dat het niet altijd regelmatig is (dus elke maand). Dat kan voorkomen in het begin, en dat is niet erg, ongezond of schadelijk of iets dergelijks.

Ja echt afscheiding. ik kreeg het op mn elfde, maar ik ben toen nogal buiten gesloten en gepest. en ik begon mezelf uit te hongeren (Borstgroei is in die periode ook gestopt) dus misschien dat het daarom zolang duurde.
maar de afscheiding ging wel door, elke dag, ontzettend veel. af en toe ook gepaard met ontzettende buikkrampen en rugpijn.

Dankjewel! Ik vind het erg aardig dat jullie allemaal reageren! Zijn er ook dingen die slecht voor je zijn als je ongesteld bent of word ofzo?

Het is al lang geleden dat ik voor de 1e keer ongesteld ben geworden, maar ik ben het altijd vrij onregelmatig.

ik was het meteen regelmatig :cold_sweat:

En verder is er niks dat slecht is voor je tijdens je menstruatieperiode (naar mijn weten).