Word ik ongesteld??

Hoi, het is alweer wat later, en ik heb net een paar bruine vlekken ontdekt vooraan mijn slipje. het zijn er drie van ongeveer 4 mm. Ik durf nog niet naar mijn moeder te gaan, want stel dat het gwn (pardon) poop is??? Maar dat lijkt me vreemd want het is vooraan mijn slipje… Nou ja, wat zouden jullie doen??? Als je dit leest reageer snel want ik stress 'm dood!! :upside_down_face:

Groetjeusss!

Gewoon naar je moeder gaan. Niets om over te stressen.

Dankjewel @FallenAngel Maar het punt is meer dat ik me ervoor zou gaan schamen als het gwn poop is. Dan weet ze dat ik dr over nadenk enzo!
Alsnog bedankt!!
XX

Het is geen ‘‘poop’’ Het is oud bloed. Bruine afscheiding kan soms voorkomen aan het begin van je ongesteldheid en soms ook aan het einde.

Toen ik voor het eerst ongesteld werd was het in het begin bruin en later kwam het doorzetten.

Ik heb een paar vragen…

1. Werd je de dag daarna al ongesteld?
  2. Was het heftig?(de bloeding)
  3. Wanneer gebeurde het?
  4. Hoe vertelde je het aan je moeder
  5. Wat gebruik je?

XX

Gewoon rustig afwachten meid, het hoort erbij en je moeder weet dit ook. Ik zou het haar gewoon vertellen en tenslotte heeft zij dit waarschijnlijk ook gehad.

Het is al weer een paar jaar geleden… maar ik weet nog goed dat het bij mij pas echt na een paar maanden kwam doorzetten. Het bruine afscheiding stopte wel na een paar dagen en meestal om de maand kwam het terug…maar echt na een paar maanden ben ik ‘‘echt’’ ongesteld geworden.

Dit kan bij jou anders zijn, zoals ik al zei gewoon rustig afwachten en het aan je moeder vertellen, zij kan jou hierbij ook helpen.

Dankjewel, ik ga het zometeen in de auto vertellen aan mn moeder, ben benieuwd.

XXX

Wees blij dat je het nog niet bent! Wat een drama is dat, menstruatie.

Dit inderdaad! Ik moest er niet aan denken om tussen mijn 10 - 15 al ongesteld te worden. Ik werd pas rond mijn 17-18 ongesteld. Van mij mocht het nog wel langer wegblijven!

Succes met alles!

Pff, je moet je niet zo’n zorgen maken joh.
Het komt vanzelf wel.

Wat betreft jouw vragen: ik werd pas twee jaar nadat ik heel erg buikkramp kreeg ongesteld en in het begin was het echt bijna niks was ik bloedde. Ik was 13.
Ik ging gewoon naar mijn moeder toe om te vragen of het ook bruin/rood kon zijn, ik had het immers nog nooit gezien. Eerst mocht ik nog geen tampons gebruiken, maar omdat ik 4-5 keer in de week sportte, is dat toch veel fijner dan maandverband dat verschuift etc. Daarom gebruik ik nu alleen nog maar tampons met een inlegkruisje.

Hoi, dankjewel voor de berichtjes! Ik heb het gister aan mijn moeder verteld, ze ging even kijken en het was gewoon iets bruinigs. Ik zit aan het begin van de groeispurt, en mijn moeder denkt dat het ongeveer na de groeispurt zou plaatsvinden! Dankjewel iedereen voor de lieve reacties!

XX