Hahah, ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt, het is toch een stukje ‘volwassenheid’ dat je er ineens bij krijgt.
Maar op je vraag, ja het is verschrikkelijk, althans bij mij, dat verschilt ook weer per persoon. Sommige meiden hebben nergens last van, andere meiden gaan bijna dood van de pijn.
Mijn eerste keer was wel grappig opzich. Ik had de avond daarvoor echt heel erge buikpijn, maar de oppas was er, dus ik heb echt eeuwen op de WC gezeten, met het idee dat ik buikpijn had dus dat ik vast moest poepen ofzo, maar er gebeurde niks.
Uiteindelijk toch maar proberen te slapen.
Volgende dag kom ik thuis uit school, even eten en toen moest ik heel nodig plassen. Dus ik ga naar de WC, zit er een bruinig-goedje in mijn onderbroek. Ik loop naar mijn moeder “Mama, hoe ziet het eruit als je ongesteld bent?” “Nou, dan heb je wat rood-bruinig spul in je onderbroek.” “Dan denk ik dat ik ongesteld ben geworden mam.” Maar mijn geweldige moeder had natuurlijk geen maandverband in huis :’) Dus had ik een inlegkruisje gekregen en was mijn moeder maar even snel naar de stad gegaan hahahah.
Good memories.