Word ik ongesteld??

Wanneer ben jij ongesteld geworden??
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Anders

0 stemmers

Hoii!! Ik heb heel erg buikpijn en kramp onderaan mijn buik en voel je me chaggie en moet steeds huilen. Ik ben nog nooit ongesteld geweest en mijn moeder zegt dat ik het misschien word. Ik ben best nieuwsgierig! Ik heb ook al andere kenmerken van puberteit: (donzig)okselhaar, (een paar zwarte) schaamhaar, opgezwollen tepels en een beetje borsten. Alleen heel veel mensen zeggen dat je witte vloed moet hebben ofzo voordat je ongesteld word. Kan dat ook zonder?? Of moet dat??

XXX Frikadellenlovertje123 (11) :hugs:

Witte vloed is iets wat veel voorkomt in de jaren/maanden voordat je ongesteld wordt, maar volgens mij is het geen vereiste. Het kan natuurlijk goed zijn dat je binnenkort ongesteld gaat worden. Het kan echter ook nog wel een tijd duren.

Wat Koetje zegt.

Ik zou je er niet druk om maken als ik jou was, het kan zijn dat je morgen ongesteld wordt, maar het kan ook over een jaar of vijf. Wacht het rustig af en geniet er vooral van dat je nog niet ongesteld bent. :slightly_smiling_face:

Hoi! Fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd!! Ik weet dat het dom klinkt, en dat het nogal dom is, maar ik ben zo iemand die uitkijkt naar stomme dingen en veranderingen zoals huiswerk wilde ik ook heel graag vroeger. Hoe ging het bij jullie de eerste keer??? XXX :kissing:

Ps. Mijn moeder doet altijd van: ’ o gossie! Meiske! Ik hoop niet dat je ongesteld word!’ Is het zo erg? Denken jullie dat ik het word??

Hoi mensheid!! Reageer pleasee!!

Hahah, ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt, het is toch een stukje ‘volwassenheid’ dat je er ineens bij krijgt.
Maar op je vraag, ja het is verschrikkelijk, althans bij mij, dat verschilt ook weer per persoon. Sommige meiden hebben nergens last van, andere meiden gaan bijna dood van de pijn.

Mijn eerste keer was wel grappig opzich. Ik had de avond daarvoor echt heel erge buikpijn, maar de oppas was er, dus ik heb echt eeuwen op de WC gezeten, met het idee dat ik buikpijn had dus dat ik vast moest poepen ofzo, maar er gebeurde niks.
Uiteindelijk toch maar proberen te slapen.
Volgende dag kom ik thuis uit school, even eten en toen moest ik heel nodig plassen. Dus ik ga naar de WC, zit er een bruinig-goedje in mijn onderbroek. Ik loop naar mijn moeder “Mama, hoe ziet het eruit als je ongesteld bent?” “Nou, dan heb je wat rood-bruinig spul in je onderbroek.” “Dan denk ik dat ik ongesteld ben geworden mam.” Maar mijn geweldige moeder had natuurlijk geen maandverband in huis :’) Dus had ik een inlegkruisje gekregen en was mijn moeder maar even snel naar de stad gegaan hahahah.
Good memories.

Hahaha!! Had jij vroeger ook witte afscheiding?? Ik heb dat nog niet, en maak me zorgen dat ik die buikkrampen enzo voor niets heb doorstaan! :wink:

XXX

Ik was 9 bijna 10 toen ik werd. En ik keek er echt niet naar uit.
Doorlekken, kei erge buikpijn etc… nu naar 10 jaar heb ik het toch wel een beetje onder controle en weet ik wat ik wel en niet moet doen.
Het is even wennen…

De dag voordat ik ongesteld ben weet ik nog heel goed, ik had echt buikpijn, ik was buiten aan het spelen en ik ging naar huis en ik ging naar de wc en mijn plas was een beetje oranje, ik dacht oh wat raar maar als 9 jarige weet je niet beter.Ik ging maar slapen want het deed echt pijn, en toen ik wakker werd… OVERAL BLOEEED.
:cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

Ik ben pas op mijn 14e ongesteld geworden. Het is geen pretje, maar zelf heb ik er nooit zoveel last van. Als je het wordt merk je het vanzelf wel, wacht maar rustig af!

Ik ben ongesteld geworden op m’n 12e. Ik vond het best wel een beetje spannend, eng en onhandig. Ik was me telkens druk aan het maken van wanneer het nou ging komen en hoe dat dan allemaal ging met maandverband etc. Nu 5 jaar later ben ik er prima aan gewend. Het is geen pretje nee, bij sommige meiden is het erger dan bij andere. Omdat ik vaak hevig bloedde ben ik aan de pil gegaan. Nu bloed het veel minder en kan ik zelf bepalen wanneer ik ongesteld wil zijn! Mijn tips: Laat het lekker op je af komen. De buikpijn kan een teken zijn van dat het gaat komen, maar het kan ook maar zo zijn dat het nog een paar jaar duurt. Je weet het gewoon niet. Succes meis!

Jullie zijn allemaal zo lief!! Fijn dat jullie allemaal zo goed reageren!! Ik heb laatste tijd minder buikpijn, maar blijf chagi. Domme vraag, maar denken jullie dat ik ongesteld word?? Even eerlijk!

XXX LY :hugs:

Haha het zou best kunnen maar het is niet zo dat je dan automatisch ongesteld wordt hoor. Maar anders kun je voor de zekerheid een inlegkruisje dragen zodat je niet gelijk doorgelekt bent als je het bent geworden? Bij mij was het trouwens eerst maar een klein beetje dag voor 1 dag en pas later was ik het “echt”.

Wij kunnen moeilijk zeggen of je al ongesteld gaat worden of niet. Het is mogelijk, maar je bent nog jong en het kan nog een hele tijd weg blijven ook. Weet je op welke leeftijd je moeder het werd? Vaak komt het volgens mij wel redelijk overeen. Maar ik zou je er nu niet te veel mee bezig houden. Ga er maar van uit dat het nog wel even duurt.

Hoi! Mijn moeder was 16 maar mijn zus nog maar net 11!!! Wanneer zijn jullie moeder en/of zus ongesteld geworden? En wanneer ben je zelf ongesteld geworden?? XXX<3

Meisje, we hebben geen idee of jij nu ongesteld wordt, of over een maand, of een jaar, of 5 jaar. Je moet gewoon afwachten, je kunt er niks aan doen. Je kunt nu ook al buikkrampen hebben maar over een paar jaar pas echt ongesteld worden.

Ik was zelf 11 en mijn moeder en zussen waren ook allemaal rond de 10/11/12 jaar oud.

het is kut, letterlijk en figuurlijk. je hoeft niet nieuwschierig te zijn

Oke!

Nog meer reacties?

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.msg277225804.html#msg277225804

@Isfet Ja, zij is al ongesteld. Ik heb ook last van pijnlijke borsten, maar dat heb ik al heel lang. Is dat erg? XXXX