Word een goede student in 10 lessen! [VANAF 10 TOT 12 JAAR]

Word een goede student in 10 lessen![/b]

Waarom vanaf 10 tot 12 jaar ? Omdat als je 10 bent zit je in het vijfde (moeilijk jaar) dan het zesde, bijna middelbaar en daarna 12 jaar is het middelbaar! Dat ga je niet gewend zijn dus daarom zijn hier wat tips zeker voor kinderen van 12 jaar!

1. Sla het ontbijt niet over
Je hebt energie voor de hele dag nodig. Krijg je echt niks naar binnen, drink dan een glas water of vruchtensap zodra je wakker wordt. Daar krijg je honger van.

2. Leg je spullen voor de volgende dag altijd de tevoren klaar.
Zo voorkom je paniek 's ochtends. Stop de benodigde schriften en boeken in je tas en leg je kleren klaar.

3. Maak je huiswerk niet “last minute”
Begin altijd ruim tevoren met je huiswerk en verdeel je werkzaamheden. Anders raak je binnen de kortste keren gestrest. Leraren raden kinderen aan om de eerste jaren op de basisschool elke dag een halfuur te studeren en in de hogere klassen minstens een uur.

4. Neem je lessen dezelfde avond nog eens door
Dat helpt om alles beter te onthouden. Wanneer je er later op terugkomt zul je er nog behoorlijk veel over weten.

5. Stel vragen in de klas
Leraren zijn het erover eens: het belangrijkste gebeurt in de klas. Wanneer je in je eentje zit te studeren, is er niemand om je alles opnieuw uit te leggen. Stel dus al je vragen aan de leraar. Het is nu eenmaal zijn taak die te beantwoorden.

6. Ontstres je geest!
Om goede schoolresultaten te behalen moet je af en toe ook iets anders doen! Ontspan je met een boek, door te spelen, te sporten… of gewoon te niksen! Gun jezelf 's avonds een halfuurtje ontspanning voor je aan je huiswerk begint. Kijk geen tv, want dat ontspant allerminst!

7. Droom zacht
Goed slapen is belangrijk.
Wat je overdag hebt geleerd, wordt 's nachts geordend in je hoofd.

8. Pas op voor eerste indrukken
Vaak vormen leraren zich een indruk van je karakter gedurende de eerste dagen. Vermijd dus opvallend gedrag of extravagante kleding. Je krijgt algauw een etiket opgeplakt dat niet echt overeenkomt met je persoonlijkheid en dat je nog moeilijk kwijtraakt.

9. Leer je les voor je oefeningen maakt
Lijkt logisch, maar vaak ga je omgekeerd te werk! Hoe kun je dan in hemelsnaam de oefeningen correct maken ? Denk eens na!

10. Werk netjes.
Je leraar is vast niet in de wolken met een gescheurd, onleesbaar huiswerk vol vlekken! Schrijf vooral netjes. De leraar zal dan milder zijn voor eventuele spellingsfouten.

Sorry. Maar met student denk ik aan nieuwe opleiding en dus 16+.

Dit zeg ik niet snel, maar hou alsjeblieft eens op met ál die topics. Nu word ik er wel een beetje geïrriteerd door.

Wat een levenswijsheid.

Je bent student als je mbo, hbo of uni doet. Niet als je 10-12 jaar bent.

Waarom maak je niet gewoon een blog :’’)

Ik kom niet verder dan punt 1, wat nu?

^Ik kom gewoon niet verder dan het bullshit verhaal over 10-12 zijn…

als de cijfers maar goed zijn toch? Dan boeit het leraren ook niet wat je er naast doet.

Wauw!!! Bedankt!!!

‘Vermijd opvallend gedrag of extravagante kleding’

jezus man ik bepaal zelf wel wat ik aan doe :'D

Dat