Word dit mijn eerste menstruatie?

Ik heb sinds 9 uur echt pijn in mijn onderbuik, het zit links. Mijn moeder zegt dat het of mijn darmen zijn, of mijn eierstokken maar het kan zo zijn want ik ben nog nooit ongesteld gewest

Toen ik vanochtend wakker werd deed het nog zeer, nu nog steeds! :frowning_face:

Het kan je eerste menstruatie worden ja. Merk je vanzelf wel als je bloed in je ondergoed krijgt

is het een idee om een algemeen topic te maken genaamd: ‘ben ik voor het eerst ongesteld?’ deze vraag wordt namelijk best veel gesteld

zou ook gewone pijn kunnen zijn, sommige meisjes hebben niet eens pijn bij hun eerste ongesteldheid…

Hoe oud ben je?

ik ben 14!

Help het doet zo zeer :frowning_face:

Neem pijnstillers als het pijn doet of ga naar de dokter als het niet over gaat in een paar dagen, misschien is het wel iets ernstigs

Dit vind ik eigenlijk een beetje paniek zaaien.

Ga naar de dokter inderdaad, straks is het iets ernstigs.

mijn moeder zegt dat het miss wel menstuatiepijn is ze zegt dat het volgens haar niet iets ergs is

Het kan, maar ik moet zeggen, ik had helemaal nergens last van toen ik voor het eerst ongesteld werd. Ik merkte het pas toen ik bloed zag.

Opletten dat het zich niet verplaats naar rechts op de hoogte van je navel, dan kan het een blinde darm onsteking zijn. Maar denk eerder dat het gewoon je menstruatie is inderdaad, een paar dagen aankijken denk ik maar. En vergis je niet, menstruatiepijn kan echt verschrikkelijk zijn hoor, dus het hoeft niet gelijk iets ergs te zijn :’)

Edit: Of obstipatie (heb veel ervaring :d)

Ja dat is een goed idee van je!

Inderdaad, ga ervoor :slightly_smiling_face:

Doe voor de zekerheid maandverband in :wink:

doe idd voor de zekerheid maandverband in, ook als je het morgen voor je naar school gaat hebt. Dan is de kans dat je doorlekt klein =)

Niet raar kijken als je ongesteld bent en het is niet rood. Ik weet niet of meerderen dit hadden maar toen ik het voor het eerst had dacht ik wtf is met mij aan de hand xD (ik was dan wel 10 dus veel wist ik er niet over)

^^ Idd, bij mijn eerste keer was het bruinig…

ik zal het voor de zekerheid doen ja! ookal word ik het niet, dan ben ik toch verzekerd dat ik biet doorlek. De pijn in mijn buik is trouwens over gelukkig

ja goed idee !