Woordjes/zinnetjes leren

Heee!
Ik weet nooit hoe ik snel de woordjes en zinnetjes kan leren, en dan ook nog dat ik ze allebei de kanten opken . Als ik met overhoorprogramma als WRTS of TEACH 2000 doe duurt het eeuwen om in te typen en dan ook nog te overhoren voor je het kent bijvoorbeeld! Hoe leren jullie altijd bijvoorbeeld engelse woordjes en zinnetjes? Dmv opschrijven, of gewoon uit het boek? OF met overhoorprogramma?

Kusskusss

dat zelfde probleem heb ik dus ook , vooral met frans !

Gewoon met WRTS en als je geen zin hebt om ze op te schrijven kan je ze ook zoeken op www.woordjesleren.nl en van daar kan je ze downloaden naar WRTS.

ik doe het gwn met teach2000. duurt idd soms wel erg lang >.< maar je kan het ook gewoon dom in je kop stampen :’)

Idd, zo doe ik het ook.

Ik heb wrts, maar 1 jongen uit mijn klas die typt ze altijd in zodat ik ze altijd over kan nemen :grinning: . Soms voer ik ze zelf in, want dan onthoud ik er altijd toch al een paar daardoor. Of ezelbruggetjes verzinnen (werken vooral in een melige bui, omdat het dan leuk is om te doen en dan onthou ik ze).

Maar op teach2000 hoef je toch niks in te vullen??

ik doe het met wrts. ik leer het dan ook meestal al wanneer ik het invoeg.
ik vind het opzich niet zo’n probleem.
maar je kan het toch ook gewoon uit je boek leren als je het zo’n probleem vind?

ik leer het vaak met wrts, door het invoeren leer je al deels…

een andere methode die goed werkt is door ezelbruggetjes te verzinnen bij woorden… of een verhaaltje erbij, hoe bizarrer hoe beter je het onthoudt! Het werkt echt…

het schijnt ook zo te zijn dat als je dingen die je moet leren leest, overschrijft en hardop leest, je het daardoor beter onthoudt, omdat je meerdere zintuigen hebt gebruikt

Ik schrijf het altijd 1x over,
en dan weet ik alles wel! =D