Woordenschat verbeteren

Ik wil heel graag mijn woordenschat verbeteren want ik snap zo vaak die teksten in schoolboeken niet omdat mijn woordenschat zo klein is. Ik ben niet hier geboren dus daar komt het ook door maar hoe kan ik nou mijn woordenschat verbeteren? Ik denk niet dat het echt opschiet om een heel woordenboek uit mijn hoofd te gaan leren. Hebben jullie misschien tips?

opzoeken op google… en veel boeken lezen… zo studeer ik mijn engelse studieboeken… door actief met dingen bezig te zijn, leer je het meest…

Ik heb als kind een grote woordenschat opgebouwd door elke dag een boek te lezen! Ik was/ben echt verslaafd aan lezen dus bij mij ging dat vanzelf :flushed: Dus misschien een tip: veel lezen? Als je dat tenminste niet verschrikkelijk vind om te doen, want dan doe je jezelf er geen plezier mee :stuck_out_tongue:

Zoals al werd gezegd: veel boeken lezen. (En met boeken bedoel ik niet spul a la Carry Slee, maar echt literatuur) Je hebt in veel Nederlandse lesboeken ook wel oefeningen voor woordenschat, maar lezen lijkt me een leukere manier, en daarnaast effectiever.

Lezen lezen lezen! En het is nog leuk ook. Iedereen die ik ken die een beetje intelligent is en waarmee je een goed gesprek kunt voeren, houdt van lezen. En dat betekent niet iedereen die op 't vwo zit bijvoorbeeld, want er zijn genoeg mensen op 't vwo die niet per se echt intelligent zijn, maar gewoon slim en ze kunnen goed leren.

Carry Slee kan prima hoor. Zolang er maar gelezen wordt. :slightly_smiling_face:

Lezen en de woorden die je niet kent opzoeken.

Je kan ook aan een meer ervaren persoon vragen om met je te praten op een ‘hoger niveau’ of je elke dag een woordje uit te leggen/aan te leren. Ik ben nu bezig met een nieuwe taal te leren, die mijn moeder al vloeiend spreekt, dus elke week ofzo vermeldt ze een paar moeilijkere woorden en die probeer ik dan steeds meer in te werken in mijn dagelijks taalgebruik.

Veel lezen. Met nadruk op veel.

Inderdaad veel lezen, dat heeft mij ook erg veel geholpen.

Hetzelfde wat iedereen zegt!

Idd, veel lezen. En misschien als je boeken lezen niet zo leuk vind een tijdschrift zoals de Quest? Of een goede krant, zoals de Volkskrant?

Ik vind lezen heel leuk hoor als het maar een boeiend verhaal is maar de laatste tijd kan ik dus niet leuke boeken vinden en ik heb alle boeken uitgelezen van de schrijvers die ik zo leuk vind dus weten jullie misschien nog leuke boeken?
Het liefst een boek dat gaat over liefde of waargebeurde verhalen xx

LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEEEEEEEENNNNNNNN

Goodreads is een site die je kan helpen met het vinden van leuke boeken. Je kunt dan de boeken die je gelezen hebt een rating geven, en dan worden vergelijkbare boeken aangeraden. Of ga gewoon een keer langs bij de bieb en zoek wat boeken binnen de genres die je leuk vindt.

Verder weet ik niet wat je niveau Nederlands is, maar het werkt het beste als je boeken net boven je niveau leest.

Lezen idd, het werkt echt vroeger op de basisschool was ik echt een enorme boekenworm en toetsen woordenschat maakte ik altijd enorm goed!
Zelfde met engels, ik was in de onderbouw wel goed in engels, maar puur door stampwerk en ik begreep het vaak niet, toen ging ik engelse boeken ezen ) pretty little liars) en mijn engels is ZO verbeterd!

Ik lees veel en mijn vader doet altijd een spel: moeilijke woorden. Daardoor weet ik wat exuberant en juxtapotentionele configuratie betekend :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Veel boeken lezen, moeilijkere boeken. Als je dan een woord erin ziet staan niet weet, dan vraag je het aan iemand (vader, moeder, broer, zus, lerares nederlands, opa, oma, hond wathever )

:))

Lezen en films kijken!