Woonplaats vooroordelen

Altijd als mensen aan mij vragen en ik zeg ‘Drenthe’ dan word dat direct geassocieerd met boeren.
En ik ben helemaal geen boer. (:

Zijn er meer mensen die denken dat drenthe vol boeren zitten? :’)
En hebben jullie dat zelf ook?
Zoals de ‘Haagse sjonnies’ of de ‘Noord-Hollandse kakkers?’

Noord Hollandse kakkers? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord hahaha. De gooische kakkers oke maar de noord hollandse? Ik vind het wel een boerse provincie omdat er zoveel platteland/natuur is, maar ik snap ook wel dat niet iedereen boerin is.

Volgens mij niet : o

oja wel
dat italiaanse jongens knap zijn…

Bij ons op school staan plaatsen zo bekend…
Je heb een dorp met boeren en ook een stad met kakkers…

Ik kom uit Friesland, daar zijn vooroordelen genoeg over.

@BlingBlingPurse: whahaha! das een goeie ja!

maare, nee vooroordeel zowieso mensen niet. je hebt per plaats natuurlijk altijd wel types, maar nee, niet iedereen hoeft zo te zijn!

Ja, over dorpen. Mijn dorp staat namelijk bekend als ‘refodorp’ (we hebben ook 15 kerken in 1 dorp, daar niet van :grinning_face_with_smiling_eyes: )

Oh zulke dorpen hebben wij hier in de buurt ook x] we noemen ze alleen ‘griffodorpen’

Gewoon;; Rotterdam is een sexy stad.

Ik kom uit een klein dorpje in Overijssel en dat wordt ook meteen geassocieerd met boeren. Ja er wonen hier boeren, maar merendeel woont niet op een boerderij en kan gewoon ABN praten.

@neggelszoggel
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :’). Maar het wordt wel gruwelijk irritant, vooral omdat ik niets ermee te maken heb.

@datvindjeleukhe
Dankjewel :’) Niet goed ABN praten, betekent niet dat je een boer bent. Ik praat zo plat als wat ( Ik blaif un broaboandur eh :’)

ABN mag je tegenwoordig ‘officieel’ niet meer zeggen.
Omdat mensen dan beledigt zijn zoals bijvoorbeeld twentenaren.
Die thuis met hun accent praten, maar als ze het niet doen hoor je alsnog dat ze uit twente komen.
Dan zou dat geen ‘ABN’ zijn terwijl ze wel gewoon nederlands praten ofzo.
Heb ik óooooit een keer gehoord :stuck_out_tongue:

Provincie Utrecht, ik hoor er niet echt vaak iets over omdat ik zelf niet in Utrecht de stad woon, maar iedereen hier in mijn dorp/stad zegt wel de hele tijd; Utrechtse chick of de eerste letters van het telefoon nummer en er dan boy/chick/girl/bro achter, gelukkig zijn dat alleen de stoerdoeners. Met name uit de tweede.

Ik woon in ´t gooi en hier is het ook totaal niet zo als iedereen denkt :’)

In 't gooi kan je toch alleen wonen als je veel geld hebt? of denk ik dat nu verkeerd? :3
Maar ik denk dat dat imago vooral komt door de gooische vrouwen.
Eerlijk gezegt dat ik daarvoor helemaal niet van 't gooi gehoord haha

Dat is absoluut niet waar, bepaalde buurten misschien.
Mijn tante woont er en die heeft zelf wel een best groot huis, vrijstaand, maar in dezelfde straat staan ook gewoon 2-onder-1-kap’s en in de straat er achter rijtjeshuizen, dus het is maar een vooroordeel.

Je kan in 't gooi niet wonen met bijv. een uitkering. Ik denk dat je wel degelijk aardig wat geld nodig hebt alleen al om de locatie. Ookal heb je daar een rijtjeshuis.

Overigens is 't gooi geen stad maar een streek. Het zal dus in het ene dorp anders zijn als het andere.

Over het Gooi is algemeen bekend dan wel Blaricum en Laren kakkers
maar Hilversum nee hoor is trouwens een dorp mensen met gewoon status

Dit vind ik dus onzin (een echte vooroordeel dus). Je moet eens weten wat voor mensen hier rondlopen. Echt niet alleen ‘de kakkers met een dikke portemonnee’ etc.