Woonplaats vooroordelen

Altijd als mensen aan mij vragen en ik zeg ‘Drenthe’ dan word dat direct geassocieerd met boeren.
En ik ben helemaal geen boer. (:

Zijn er meer mensen die denken dat drenthe vol boeren zitten? :’)
En hebben jullie dat zelf ook?
Zoals de ‘Haagse sjonnies’ of de ‘Noord-Hollandse kakkers?’

Noord Hollandse kakkers? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord hahaha. De gooische kakkers oke maar de noord hollandse? Ik vind het wel een boerse provincie omdat er zoveel platteland/natuur is, maar ik snap ook wel dat niet iedereen boerin is.

Volgens mij niet : o

oja wel
dat italiaanse jongens knap zijn…

Bij ons op school staan plaatsen zo bekend…
Je heb een dorp met boeren en ook een stad met kakkers…

Ik kom uit Friesland, daar zijn vooroordelen genoeg over.

@BlingBlingPurse: whahaha! das een goeie ja!

maare, nee vooroordeel zowieso mensen niet. je hebt per plaats natuurlijk altijd wel types, maar nee, niet iedereen hoeft zo te zijn!

Ja, over dorpen. Mijn dorp staat namelijk bekend als ‘refodorp’ (we hebben ook 15 kerken in 1 dorp, daar niet van :grinning_face_with_smiling_eyes: )

Oh zulke dorpen hebben wij hier in de buurt ook x] we noemen ze alleen ‘griffodorpen’

Gewoon;; Rotterdam is een sexy stad.

Ik kom uit een klein dorpje in Overijssel en dat wordt ook meteen geassocieerd met boeren. Ja er wonen hier boeren, maar merendeel woont niet op een boerderij en kan gewoon ABN praten.

@neggelszoggel
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :’). Maar het wordt wel gruwelijk irritant, vooral omdat ik niets ermee te maken heb.

@datvindjeleukhe
Dankjewel :’) Niet goed ABN praten, betekent niet dat je een boer bent. Ik praat zo plat als wat ( Ik blaif un broaboandur eh :’)

ABN mag je tegenwoordig ‘officieel’ niet meer zeggen.
Omdat mensen dan beledigt zijn zoals bijvoorbeeld twentenaren.
Die thuis met hun accent praten, maar als ze het niet doen hoor je alsnog dat ze uit twente komen.