wonen + studeren in Spanje

Hoi!
Ik ben 15 jaar oud en ga na de zomervakantie naar havo 4.
We zijn dit jaar voor de 5e keer naar Spanje op vakantie geweest. Ik vind Spanje echt een heel mooi land en wil er later graag gaan wonen. Het liefst al meteen als ik klaar ben met de middelbare. Als ik de middelbare heb afgerond ben ik (als het goed is) 17 of 18. Ik zou heel graag daar gaan studeren. En het liefst zou ik, nadat ik klaar ben met studeren, gewoon daar blijven wonen. M’n ouders zouden dat opzich wel goed vinden. Het klinkt misschien als een bevlieging ofzo, maar ik wil dit echt heel graag. Ben sinds kort ook al bezig om de taal een beetje te leren enzo.
Maar oke, mijn vraag is of dit wel mogelijk is allemaal. Dat ik gewoon vanaf mijn 18e in Spanje ga wonen. En heeft iemand hier ervaring mee?
X

Ik heb er geen ervaring mee.
Als je dit echt wilt gaan doen, moet je wel zorgen dat je Spaans heel erg goed is. Als je de taal nu pas begint te leren, lijkt me dat nogal moeilijk eerlijk gezegd. Ik ga er van uit dat de meeste lessen daar in het Spaans zullen zijn, en dat je dat dus echt goed onder de knie moet hebben.

Wat wil je dan doen, je volledige studie daar? En dan achteraf daar blijven wonen?

Je kunt ook in Nederland studeren, een semester in het buitenland doorbrengen en je master in Spanje doen? Dan kun je daarna weer verderzien evt.

Ik ben op mijn 5de in Nederland komen wonen vanuit Spanje, en ik ga nog elke vakantie naar mijn familie daar. Dus uit ervaring kan ik je vertellen dat het in sommige steden niet makkelijk is om überhaupt een woning + baan te vinden, en ook zijn de Spaanse scholen niet erg leuk voor “buitenlanders”. Dus dan raad ik je aan om naar een Internationale school te gaan, waar ook lessen in het Engels gegeven worden. Spaans is namelijk geen makkelijke taal om lessen in te volgen als je het niet al vanaf je kindertijd spreekt.

Mag ik vragen in welke plek je wilt gaan wonen?