Wonen in het centrum van Den Haag

M’n moeder wil verhuizen. Nou hebben we een appartement gevonden dat aan al onze eisen voldoet. Alleen ligt het midden in het centrum van Den Haag, chinatown. Voor de kenners: rabbijn maarsenplein, jwt. En daar is m’n moeder nog niet zo zeker over, ze is bang dat het te lawaaiig is. Het is dicht bij de garage van de bijenkorf, dus rijden er veel auto’s. En winkelend publiek is ook best luid. (De reden dat ze nu wil verhuizen komt door het lawaai in de buurt.)

De droom voor ieder normaal meisje natuurlijk, wonen in het centrum van een grote stad, alle leuke winkels nabij :grin:
Ze heeft wel interesse in de woning, maar toch moet ik haar een beetje overhalen. Wat ik al heb gezegd:

• Het is een nieuwe woning, en is waarschijnlijk goed geïsoleerd (dus heb je niet zo veel last van al het lawaai).
  • Omdat we dicht bij alles wat we nodig hebben wonen hoeven we de auto niet meer zo vaak te gebruiken, en dat bespaard geld.
  • Het is een mooie buurt.

Weten jullie nog iets positiefs te zeggen over het wonen in het centrum?

• Dan ben je overal dichtbij enzo.
  • En aan langsrijdende auto’s wen je wel, op een gegeven moment hoor je het niet meer. ( Ik woon vlak bij een snelweg en ik hoor het echt niet meer, terwijl vriendinnen steeds zeggen : watsdat voor klote geluid)
  • Het voldoet aan de eisen dus dan is er verder toch geen probleem?

zoiets?

veel openbaar vervoer dicht in de buurt

Den Haag is een geweldige stad!

En wat tips om mam lief over te halen:

De stad is heel levendig, er is altijd wat te doen, de stad heeft super goede voorzieningen, je kan een hoop nieuwe mensen leren kennen, de auto is niet meer nodig, Den Haag is heel multi cultureel, je nieuwe huis is dicht bij het strand (Scheveningen, Kijkduin)/bos/centraal station.

Ennuh, winkelend publiek zou voor je moeder een probleem zijn zeg je. Maar de winkels zijn dicht om 18 uur. En is je moeder zelf niet weg om te werken? En zoals SUCKERRR al zegt: na een tijdje hoor je het niet meer!

Ben benieuwd of je je mams over kan halen! Den Haag is geweldig!

p.s. Voor het geval je wilt weten waarom ik het zo super vind: ik woon een dorp ernaast en ben er bijna elke week wel te vinden :slightly_smiling_face:

haa ik weet waar dat is

wauw
mag ik bij je komen wonen?

en het centrum man! is echt heeeeel erg cool

Midden in het centrum wonen is tof.

Nouja,

• Alles ligt bij de hand,
    als je iets bent vergeten in een winkel te halen ,
    hoef je niet te klagen over de afstand. Lekker alles op loopafstand…
  • Veel openbaar vervoer
  • Herrie hoor je toch na 'n tijd niet meer
  • Je sluit je (vaak) niet buiten van de menigte, omdat je er toch niet tussen uitkomt, aangezien het er toch wel druk is…
  • & als je de drukte zat bent, kun je altijd snel naar huis.

enz enz enz. kun je zoveel bedenken

Chinatown in Den Haag is niet echt de beste (en meest veilige) plek om te wonen

Maar het heeft wel leuke winkels

Cultuur en vaderlandse geschiedenis doet het ook atijd goed :stuck_out_tongue:

Ja Den Haag is geweldig, we wonen er nu ook :wink:
Alleen nog niet in het centrum.

Het is daar echt niet gevaarlijk. Ik heb wel eens 's avonds over het rabbijn maarsenplein gelopen, er is geen hond te bekennen.

Is het niet een beetje apart om je moeder alleen positieve dingen te vertellen?
Ik snap dat je er graag wilt wonen, maar, ik ken de buurt niet, mocht het gevaarlijk zijn, dan kan je dat toch ook gewoon eerlijk zeggen?

omg ik ben egt zo jaloers op jou! :open_mouth: en dan ook nog in één van de grote steden!
ik woon in een k*t boeren dorpje ergens in friesland. ik zou ook zo graag midden in het centrum wille wonen waar alles dichtbij is!

-meestal zijn de huizen in het centrum beter geisoleerd vanwege het lawaai

• alles is binnen handbereik dus je bespaart veel tijd wat betreft b.v 's ochtends opstaan en naar je werk/school.

Ik heb m’n moeder volgens mij wel overgehaald =)
Alleen wil ze vanwege de kosten er nog mee wachten.

is wel leuk om daar te wonen, ik werkte daar bij albert heijn bij Spui

wat gesellig ik moet half uur reize voordat ik in het centrum is gaaf daar love it ! :grimacing:

• je kan vanuit het centrum bijna overal komen, met bussen, trams, metro’s en treinen, dus ook op plekken waar je met de auto moeilijk komt/veel parkeergeld moet dokken.
  • (als je daar naar school moet) er zitten veel goede scholen in de buurt.
  • het is gezellig, en er zijn diverse activiteiten zoals het chinees nieuwjaar rond februari/maart.
  • gewoon een gezellige buurt met veel leuke culturen
  • SHOPPEN!!

ik kom er zelf ook bijna iedere zaterdag, en ik vind het nog steeds leuk XD.