Wonen als minderjarige

Hai ik ben 17 jaar oud, word in november 18 en ik ben al 4 jaar samen met mijn vriend. we wonen nu al 2 jaar samen bij hem thuis en ook bij mij thuis, dat wisselt dus af. Nu zijn mijn vriend en ik opzoek naar een appartementje omdat we helaas niet meer thuis kunnen wonen. We hebben al wat gevonden en onze ouders staan ook garant voor de verhuur. Nu is eigenlijk mijn vraag of ik eigenlijk wel mijn naam erbij mag zetten omdat ik nog geen 18 ben. ik heb wel allemaal loonstroken etc, maar die van mijn vriend zijn geen 3 maanden oud, dus niet genoeg om in aanraking te komen. Daarom zou mijn loonstroken erbij heel goed werken. Ik heb ook gelezen dat een minderjarige niet hoort te tekenen, maar dat het niet ongeldig is. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en hoe zijn jullie hieruit gekomen?

Ik zou dit vragen aan de instanties/personen die over deze contracten gaan.

Voor zover ik weet, kun jij jezelf als 17 jarige niet op een huurcontract zetten. Dit kan echt pas als jij 18 bent. Wel kun je daar wonen officieel als je vriend meerderjarig is, alleen dan is hij officieel de “huurder”

Wat hier wel kut aan is, mocht er iets gebeuren of mocht jullie relatie kapot gaan voor jij 18 bent heb je NERGENS recht op want je staat niet in dat huurcontract.

Als jullie samen willen wonen moet je vriend dus de huurder worden, en zodra jij 18 word moet je jezelf gelijk op het contract erbij zetten zodat je je rechten blijft houden.

Ook als je 18 word je gelijk inschrijven voor een huis ondanks dat je dan misschien al iets hebt, maar je weet maar nooit. Als er dan iets gebeurd krijg je wel sneller een huis omdat je dan dus langer ingeschreven staat. Laat jezelf dus altijd ingeschreven staab