Wond in m'n gezicht door een puist

Ja, daar heb ik ook last van.
Volgens mij heb ik een verslaving dat ik alle puistjes uit moet knijpen.

Dat heb ik ook, alleen dan naast mijn neus. Alleen ik had hem niet uitgeknepen, bij mij was ´ie weg en daarvoor in de plaats kreeg ik die plek. Ik doe er gewoon niks aan, ik denk dat hij later wel weer weg gaat.

hey meiden!
zelf heb ik eigenlijk helemaal niet veel last van pukkeltjes,
alleen zo nu en dan zit er 1.
en als er dan 1 zit, zaldie verdwijnen ook,
dus dan ga je er aan zitten. maar omdat ik ze in feite uitdruk met alleen mijn nagel ( ik heb lange nagels ) schuur ik de huid eigenlijk vanaf de punten waar ik mijn nagels neerzet, tot de punten waar ze samen komen open.
ik denk dat jij dit ook hebt, zo te lezen uit je verhaaltje.
deze wonden kunnen binnen 1,5 week verdwijnen, maar dan moet je wel het nodige doen!
zelf zijn bij mij die wondjes gaan ontsteken, en toen zijn ook klieren gaan opzetten in mijn nek, dus bij mij is het allemaal wat heftiger uitgepakt :S
ik raad je aan om de wondjes héél goed te ontsmetten met sterilon, en dan elke avond/ochtend goed te wassen met veel water en unicura. ( desinfecterende handzeep ) , en het liefst ook nog elke avond sudocreme , dit zorgt ervoor dat de plekjes sneller uitdrogen.

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Liefs

Bedankt voor je berichtje! :slightly_smiling_face: Alleen, ik heb juist het idee dat als ik er alcohol of desinfecterende zeep op doe, dat het dan alleen maar erger wordt? omdat dat heeeel erg prikt! En als ik er sudocreme opsmeer 's avonds, dan zit er de volgende ochtend helemaal een wit ‘velletje’ overheen die ik er alleen afkrijg als ik hard ga boenen, waardoor het wondje weer opengaat, snapje?

Als er na een keer pus uit komt moet je niet door blijven gaan tot er bloed uit komt.

Ik had juist gelezen van wel, omdat er anders nog pus overblijft, waardoor het puistje blijft zitten. Wanneer je hem helemaal ‘leeg’ geknepen hebt, wordt het misschien wel een wondje, maar verdwijnt het puistje wel.

Hoewel dit echt een ander verhaal is, het is een enorme schaafplek/wond, geen gewoon wondje.

als het prikt, betekend het juist dat je het schoonmaakt.
dus ik zou in ieder geval sterilon ofzo erop doen…
ik had laast ook een bult op mn voorhoofd maarja… wat kan je ertegen doen?
iedereen heeft wel eens wat :slightly_smiling_face:

Precies dit.

Wat ik meestal doe is een soort van lippenstift erop smeren in de kleur van mijn huid. Dit is dan geen lippenstift, maar wel bedoeld voor op je huid, het camoufleert het een beetje, en het zou hierdoor beter herstellen. Verder moet je er echt niet meer aanzitten…

ja ik snap het, bij mij prikte het ook heel erg omdat het toch wel wat agressief spul is. de huis maakt inderdaad zon wit velletje, en als je dit witte velletje 2 dagen laat zitten, ( wel sudocreme op het velletje doen, dan droogt het hellemaal uit. je kan dan na 2 dagen dit velletje eraf halen, in principe gewoon net als een korstje er langzaam af ‘trekken’. en dan is het wondje weg (:

ja ik snap het, bij mij prikte het ook heel erg omdat het toch wel wat agressief spul is. de huis maakt inderdaad zon wit velletje, en als je dit witte velletje 2 dagen laat zitten, ( wel sudocreme op het velletje doen, dan droogt het hellemaal uit. je kan dan na 2 dagen dit velletje eraf halen, in principe gewoon net als een korstje er langzaam af ‘trekken’. en dan is het wondje weg (: