Wond in m'n gezicht door een puist

Oke, de titel klinkt best wel vies. Het zit dus zo: ik ben vorige week ongesteld geworden, en dit gaat bij mij altijd gepaard met een heftige pukkelaanval. Ik neem me iedere keer voor om er niet aan te zitten, maar er zaten op een paar gewoon zulke vieze witte punten, daar kán ik gewoon niet vanaf blijven. Zo ook eergister weer, toen heb ik weer zitten knijpen, maar blijkbaar heb ik dat te ruw gedaan ofzo, ik weet het niet, maar de volgende ochtend werd ik wakker met 2 wonden in m’n gezicht. En dan niet gewone wondjes zoals je die altijd hebt na het uitknijpen van een puistje, maar het lijken net schaafwonden, alsof ik gevallen ben ofzo. Het ziet er echt niet uit, ik schaam me dood. Bij het idee dat ik hiermee morgen naar school moet krijg ik een brok in mn keel… Het ergste is nog dat een zo’n ‘schaafplek’ naast m’n oog zit, op de zijkant van de bovenkant van m’n neus (haha), en iedereen ziet het op die plek… Dus mijn vraag is of mensen weten hoe dit soort wondjes snel herstellen?

Is het niet gewoon opgedroogd bloed? :3

Als ik een wondje heb smeer ik er meestel slakkenslijm-creme op, en dan een beetje foundation maar ook niet altijd want eigenlijk draag ik dat niet… ligt er maar net aan of het een beetje helpt. Zou me er verder niet zo druk over maken, het valt waarschijnlijk niemand echt op behalve jij. Denk niet dat er mensen 's avonds in bed liggen die denken: ‘goh wat had dát kind had een gare plek op d’r gezicht joh’. :'D Gewoon van af blijven werkt het beste verder.

Misschien staat hier iets tussen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1068995

Ik heb ook een keer zoiets gehad, maar dan op mijn kin, dat was stom… :expressionless: Ik heb toen een heel verhaal opgehangen over een in-mijn-slaap-opengekrabte-muggenbult :’)
Verder zou ik er gewoon moisturizer op smeren en het goed schoonmaken…
En voor de rest ook wat Purradise zegt…

[quote author=Plumbob link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565]#msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565] date=1326039565]#msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565]#msg

Neee haha, was het maar waar! Het is echt vergelijkbaar met een schaafplek, helemaal rood en met een ‘laagje’ pus ofzo. Hoe je dat ook maar wilt noemen. Als ik met een washandje ofzo er te hard overheen ga, begint het wel te bloeden.

[quote author=Plumbob link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565]#msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565] date=1326039565]#msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg[quote author=Purradise link=topic=222685.msg10649934#msg10649934 date=1326039565]#msg

Nee ik draag ook nooit foundation, dus heb niet eens goede foundation in mijn kleur haha, helaas! En idd je hebt wel gelijk dat ik me er niet te druk om moet maken, maar het valt anderen wel op; dat weet ik zeker. Niet dat ik het ga opmeten ofzo, maar het is toch wel een cm. groot/breed/lang/whatever. Haha.

Thanks, ik zal even kijken! :slightly_smiling_face:

Ik heb dat ook nu :frowning_face: Het ziet er echt afschuwelijk uit en zit ook nog eens vlakbij mijn mond dus ik loop ook best wel voor schut. Er zit een korstje op en alles, het ziet er écht vies uit en make-up helpt ook al niet…

Ik denk dat je er het beste zo weinig mogelijk aan moet zitten. Behalve misschien 's ochtends en 's avonds wanneer je het schoon maakt (wel goed je handen van te voren en daarna schoonmaken natuurlijk).
Hopelijk is het bij jou ook snel weg!!!

Haha hé dat is best een goeie! Probleem is alleen dat ik er niet 1 heb, maar 2 :stuck_out_tongue: 1 naast m’n oog en ook 1 op m’n kin. Maar ik zal het zometeen weer even schoonmaken :slightly_smiling_face:

Pfff is het bij jou ook zo groot? :frowning_face: het ziet er zo lelijk uit, en make-up doet indd ook vrij weinig… maarja ik heb het ook wel is eerder gehad, dat was na 5 dagen ongeveer wel weg, helaas moet je eerst wel die 5 dagen voor schut lopen… Dankjewel, ik hoop dat het bij jou ook snel geneest! :slightly_smiling_face:

Volgens mij heb ik ook eens zoiets gehad. Precies zoals jij zegt. Ik zou er Tea Tree olie opdoen en dan is het morgen wel weer werk!

Ik heb ooit gehoord, weet niet of het werkt, dat je er zo’n compeed blarenpleistertje op moet doen, een heel kleintje en dan foundation. Maar het lijkt mij dat je dat heel erg ziet.

Het is bij mij echt heel groot ja! Bijna net zo groot als de nagel van mijn pink… :frowning_face:
Heb wel het gevoel dat het wat minder aan het worden is, qua korstje zeg maar, maar ik kan er ook niet mee stoppen met eraan te zitten dus dat is ook kut, haha. Het is nog wel heel erg rood… Maar liever rood dan een korstje want ik vind een korst er echt smerig uit zien.
En besides that moet mijn vriend er elke dag wel minstens één opmerking over maken die ik niet leuk vind, dus ik word best wel gek. :’)

och dat heb ik altijd stel je aan.
over paar dagen is het wel weg.

Het is niet een gewoon wondje hoor :stuck_out_tongue: het is net als de schaafplek die ik op dit moment op m’n knie heb zitten omdat ik van m’n fiets ben gevallen hahaha.

Bedankt voor alle reacties trouwens! :slightly_smiling_face:

Gewoon echt echt echt niet meer aan zitten.

ga paar x douchen op een dag. ( je hoofd ) dat helpt. niet met een washandje dan maak je het open

Misschien is littekencrème een optie?

van littekencreme krijg je juist weer meer puistjes (zit olie in).

Dan kun je beter aloe vera gel gebruiken, dat helpt te helen en werkt ook nog eens tegen de puistjes.

Volgens mij hersteld het gewoon het best als je er niks aan doet.

Oh ik kan ook nooit van puistjes afblijven. Liep ook een keer met zon grote wond op mijn hoofd en een klasgenootje: ooooh wat heb je op je hoofd?! Jaaa uuh :pensive:
Foundation helpt wel een beetje bij mij, maar eraf blijven is gewoon het belangrijkste.