Wol of Acryl?

Ik zag vandaag een hele leuke gebreide trui in de stad, maar ik heb hem niet gekocht. Hij was van 100% Acryl. Ik heb weleens gehoord dat een gebreide trui van wol heel erg gaat pluizen en pillen. Nu vroeg ik me af of het ook zo is met een trui van alleen acryl? Of kan ik dan toch beter een trui van een combinatie van wol en acryl kopen?

Alvast bedankt! (:

Edit:
Dit is hem. Hij komt van de Vila. Misschien heeft iemand hem ook en er ervaring mee?

http://i51.tinypic.com/rwqebn.png

Geen verstand van, dus upje voor jou. :grinning:

dankjewell :grin:

Ik heb een trui van 100% acryl van de H&M, en die pluist wel een beetje. Niet extreem. Eens in de zoveel tijd haal ik er even een scheermesje over en dan kan hij er weer mee door. :slightly_smiling_face:

^okee, dankjewel (:

nog iemand anderss? uppp :grin:

upppppp (:

haha dat is toch een vest of ben ik nu dom?

ot: nee antwoord weet ik niet

haha ja eigenlijk wel. maar ik noem iets dat gebreid is eigenlijk altijd een trui…

^ oh haha ja het viel me op dat dit jaar echt zooooveel vesten in de winkel hangen, en daar kan ik niks mee.
dus nu je er ineens trui tegen zei dacht ik: heee misschien dat daarom zoveel vesten in de winkel hangen, ze worden gewoon door iedereen “trui” genoemd haha :")

Wol gaat inderdaad snel pluizen, maar acryl gaat al snel uitlubberen door het wassen. Het best kun je gaan voor een combinatie van wol en acryl.

ik zou sowieso nooit een trui van acryl kopen. dat is 100% syntetisch, en dus zweetspul. vooral in de winter is dat echt vreselijk, want het geeft geen echte warmte, je gaat er alleen van zweten… dat heb ik dan, tenminste :slightly_smiling_face:

uppp

Acryl vind ik echt 10x beter dan echt wol, wol prikt zo erg en daar kan ik niet tegen. Acryl voelt veel zachter aan en prikt niet.

Wol kriebelt. Dus ik zou gaan voor acryl (met een beetje wol, beetje is niet erg xd)