Woedeaanvallen lotgenoten?

Hey girls,

Ben benieuwd of hier nog meer mensen zijn die woede aanvallen hebben? En hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb het al heel mijn leven, en ik kan het heel snel krijgen(zelfs van iets wat op internet gebeurt) Als ik in zo’n aanval zit, kan ik niet helder denken en kan ik iemand bij wijze van spreken echt doodslaan. Ik vind het zelf heel vervelend en hoop hier tips te kunnen krijgen of ervaringen te delen (:

Ik heb een broertje met een klein geval daarvan en op de basisschool was er een meisje dat dat ook had. Ze schold erop los en is een paar keer naar huis gerend… Ehh… Gejoggt. Ze is wat dik en onsportief… Maar verder. Ik ken wel mensen, maar heb het zelf niet… Mijn broertje wel. Hij doet daarna rustig en zegt sorry enzo.

Ja! Ik heb het ook, maar ik moet zeggen dat ik er nu al een hele tijd, zeker een jaar, er geen meer gehad heb. En daar ben ik zooo blij mee! Ik ben jaren geleden in therapie geweest maar dat hielp toen niet zo.

Ik heb het ook niet mijn hele leven gehad, sinds de scheiding van mijn ouders eigenlijk. Misschien dat ik dat nooit heb verwerkt ofzo en ik mijn gevoelens omzette in woede. Ik kan nu nog steeds heeel heftig reageren op kleine dingetjes. Maar het is niet meer zo dat ik een blackout heb en geen idee meer heb waar het in hemelsnaam over ging. Ik ben wel echt bang voor mezelf, want als ik doordraai draai ik goed door en sneuvelen er ook dingen.

@Iris; Ik ben erna ook heel rustig, alsof er nooit iets is gebeurd.

Ik heb dat jammer genoeg ook. Niet dat ik ooit mensen ga slaan (al zou ik dat wel willen, maar ik ben klein en zwak XD), maar ik kan zo erg de neiging hebben iemand helemaal kapot te slaan. Ik vertoon vaker omgericht gedrag, dan ga ik bijv. heel hard met dingen slaan/gooien om toch te laten zien dat ik boos ben. Dingen zoals tot 10 tellen of op mijn ademhaling letten helpen bij mij gewoon niet omdat ik mezelf herhaaldelijk boos kan maken door mezelf op te fokken door iemand anders zijn gedrag. Nu krijgen mensen vast een monster-beeld voor zich van mij, maar ik ben echt best zachtaardig en heel beleefd, maar ik heb gewoon een probleem waardoor mijn agressiviteit wordt getriggerd. Nadat ik het gevoel heb gehad mijn woede te hebben los gelaten ben ik weer heel verdrietig/schaam ik me dood dat ik het zo ver heb laten komen. :’) THAT REMINDS ME. morgen even de psycholoog bellen :grin:

Oh wat fijn dat je er nu niet echt meer last van hebt! Komt dat denk je omdat het nu wat rustiger in je leven is? Gelukkig krijg jij geen blackout, ik heb dat wel. Als ik echt boos ben, en ik vecht, en niemand trekt me weg, ben ik echt bang voor mezelf dat ik diegene dood kan maken in mijn woede. Dat is tot nu toe nooit gebeurt want ik ben altijd weggetrokken.

Haha ja! Maar een woedeaanval kan je echt even een ander persoon maken! Heb je het vaak of alleen af en toe?

Ah oke, dankje!Hoe oud is je broertje?

Ik zeg niet dat je bipolair bent, maar ik moest met je verhaal aan dit filmpje denken. Misschien helpt je het een beetje :slightly_smiling_face:

Ik ga even kijken, dankjewel!

Best wel vaak jammer genoeg. Jij dan?

Ik heb laatst bijvoorbeeld nog gehad dat ik een paar minuutjes later wakker werd dan de bedoeling was, en ik was heel erg gestrest omdat ik biologie niet snapte voor de examens. Ik probeer me dan ook in te houden maar dan begin ik echt opeens zonder controle te schreeuwen en te slaan. Het is zelfs zo erg dat mijn moeder begon te huilen.

Of eergisteren, had ik een onenigheid, heb ik meteen allebei mijn armen opengekrabd waardoor je nu allemaal wondjes en krassen ziet (terwijl ik dat een half jaar niet had gedaan/ook geen behoefte aan heb omdat mijn leven buiten de woedeaanvallen gewoon echt goed is).

Hoe reageren de mensen om jou heen op jouw woedeaanvallen? Ik heb het geluk dat ze allemaal bij mij begripvol zijn

Ah ja! Echt van die kleine dingen waar je dan echt door kan flippen…Wel fijn dat ze begripvol zijn! Je loopt ook bij een psycholoog lees ik? Heb je daar iets aan of niet?

Bij mij reageren ze opzich wel begripvol, als ik een woedeaanval in de klas krijg ga ik er gewoon meteen uit en even afkoelen. Alleen mijn moeder is niet zo begripvol. En als ik niemand heb om mee te vechten ga ik mezelf snijden/bijten of slaan. Probleem is ook dat ik stage loop bij een basisschool voor kinderen met een stoornis, en dat zijn nog jonge kinderen. Tot nu toe heb ik daar nog geen woedeaanval gehad maar wel bijna, ben daar wel bang voor…

Ja, sinds ik het huis uit ben gegaan en gebroken heb met bepaalde mensen is het zoveel rustiger, maar ik weet ook welke situaties ik uit de weg moet gaan. Zo ga ik nooit meer stappen op plekken dat het echt ontiegelijk druk is, want daar kan ik niet tegen… En ik ben het huis uitgegaan en dat waren de plekken waar het bij mij het meest gebeurde.
Ik heb ze wel gehad blackouts, ik heb eigenlijk hetzelfde gehad als jou. Maar ik zorgde ervoor dat de mensen om mij heen die altijd bij me waren/zijn ervan wisten zodat ze konden ingrijpen. Uiteindelijk heeft het wel wat vriendschappen verpest omdat ze niet met mijn gedrag om konden gaan, omdat ik echt om een heel onbelangrijk klein dingetje al heel boos kan worden.

x

Heel herkenbaar.
Ts. heb je even een vv gestuurd, ik note je er liever over :slightly_smiling_face:

Ah oke dankjewel! Had je het dan ook veel bij vriendinnen enzo? Het is raar, maar bij familie of vriendinn heb ik dat eigenlijk bijna niet… Meestal klasgenoten en gewoon random mensen op straat of internet. Vooral klasgenoten kunnen mij echt een waas voor mijn ogen brengen

Ik had het maar ik heb schijt aan iemands gedrag. Wat ze doen moeten ze zelf weten en daar word ik niet meer boos om.

Kheb het zoovaak, vooral als ik erge ruzie heb met me broer xD Dan gooi ik zowat alles!

Dit snap ik dan niet… Dan moet je hier toch ook last van hebben op je stage? En daar lach je een jongen gewoon uit als hij een soort woede aanval heeft. Ik zou toch denken dat je zou weten hoe vervelend het is.

@vanity hahah herkenbaar! Probeer je er ook wat aan te doen of niet?