WK-lied België door vrouwonvriendelijke rapper

De voetbalbond heeft dus bevestigd dat Damso, een rapper die in zijn liedjes vrouwonvriendelijke teksten gebruikt, het WK-supporterslied van België gaat schrijven. De klacht van de vrouwenraad werd verworpen, Damso zou dus een voorbeeld zijn van integratie.

Oké, iemand die vrouwonvriendelijke teksten gebruikt in zijn liedjes (Link voor meer duidelijkheid: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180307_03395553
) is volgens mij niet helemaal geïntegreerd. Trouwens, ik vind dat eens een vrouw (alleen of zonder een man) een WK-Lied mag maken.

Ik vind het gewoon heel dom. Degene die deze beslissing heeft gemaakt kon toch weten dat er een hoop tegenstand zou komen op deze liedjesschrijver? En als er nou een handjevol artiesten was, maar er zijn zoveel mensen die een WK-liedje kunnen schrijven.

Ik vind het een domme keuze, ik zie het toch als een soort beloning op iemands werk om iets voor een nationaal elftal te mogen schrijven. En dit soort types moet je niet willen belonen imo. Het interesseert mij verder niet of een man, vrouw, blank of gekleurd een liedje schrijft, maar iemand met zo weinig respect voor het andere geslacht lijkt me daar niet geschikt voor, helemaal niet gezien het bij dat soort toernooien juist om nationale saamhorigheid gaat. Overigens zou ik die mening ook hebben wanneer iemand homofobe, of extreemrechtse teksten had.

Is het niet bewust gedaan, nu is er wel veel aandacht voor.