Wittere tanden

Hey!

Ik heb eigenlijk altijd al best gele tanden gehad. Maar de laatste tijd erger ik me der heel erg aan. Ik heb al genoeg tandpasta gebruikt er voor maar het helpt niet echt! En ik las ook dat als je het gebruikt en daarna een andere tandpasta gebruikt dat het laagje er zo weer af gaat. Ik poets 2/3x per dag mijn tanden. Ik gebruik ook al een paar maanden 1x in de week bakpoeder en dat mengen met water en daarmee je tanden poetsen en dat helpt wel maar ook weer niet helemaal geweldig.

Hebben jullie nog tips? :slightly_smiling_face:

Als je echt witte tanden wilt, kun je ze een keertje met zout poetsen. dat werkt erg goed, maar is niet goed voor je tanden.

Gebitsreiniging bij tandarts? Of bleken?

^Volgens mij ongeveer 1x per maand, dan valt de beschadiging misschien nog redelijk mee.

dat zout lijkt me echt verschrikkelijk goor, nogal… ja zout

Hm. ik heb dat nog nooit gehoord, ik weet alleen wel dat citroen echt heeeel slecht is voor je tanden, denk dat dat ook wel pijn gaat doen. dat lijkt me iets te extreem, zout alleen is echt al voldoende.

Bij mij werkt deze tandpasta heeel goed :
http://www.theramed.be/be_nl/2in1_white_booster.htm
Het is tijdelijk maar je ziet echt een groot verschil !

ik heb gehoord van backing soda, tenminste daarvan moeten je tanden volgensmij witter worden. maar ik heb geen idee wat de nederlandse naam daarvoor is…

ik heb gelezen dat oil pulling/ oil swishing/ olie trekken (allemaal hetzelfde) ook werkt voor wittere tanden, als een soort bijeffect het is echtenlijk om je lichaam te reiigen.

Natriumbicarbonaat of zuiveringzout (:

is dat gewoon normale zout…?

Nee, dit word gebruikt als rijsmiddel (cake etc), als schoonmaak middel en nog een paar andere dingen

oke… waar kun je dat kopen dan?

Ik haal het altijd bij de toko. Maar als je dit al doet met gewoon bakpoeder is dit een beetje zinloos omdat natriumbicarbonaat een onderdeel is van bakpoeder.

dus ik kan ook gewoon bakpoeder gebruiken?

Lijkt me heel smerig xD

Mijn vader poetst zijn tanden tegenwoordig altijd met zout. Hij zegt dat het niet slecht is voor je tanden en hij heeft er dan ook een hele theorie bij, die ik eigenlijk nooit heb proberen te begrijpen.
Maar het schijnt dat je ook tandpasta’s hebt met daarin zout.

Ik heb gebruik gemaakt van Crest Whitestrips. Een collega kwam ermee aanzetten toen ik een compliment maakte over haar witte tanden. Het werkt echt, ik had eerst hele gele zijkanten en die zijn nu gewoon weer mooi wit. Enig minpuntje is dat je tanden er gevoelig van worden, maar wie mooi wil zijn…:wink:

Het zijn gewoon soort plakbandjes die je op je tanden plakt voor een halfuur. En dan om de dag gebruiken!

Ik had een pakje besteld van Crest Whitesrips 3D Professional Effects en dan een halve kuur (39 euro). Die halve kuur is 10 strips, en ik heb maar 6 gebruikt. Na een halfjaar zijn ze nog steeds wit! Die overige 4 houdt ik achter de hand om mijn tanden gewoon af en toe bij te werken. Ik heb eventueel een link waarmee je 10% korting krijgt.

Op deze site had ik ze besteld: http://www.whitestripswinkel.nl/
De website ziet er een beetje raar uit, maar het is betrouwbaar gelukkig!
Mijn collega, ik, mijn zus en twee vriendinnen hebben daar zonder problemen besteld.

Helpen die strips ook tegen rookaanslag?

Ik weet het nog niet…
Ik heb altijd al gele tanden gehad… ik heb een goed gebit, poets 2 tot 3 keer per dag, heb nog nooit gaatjes gehad, rook niet, leef gezond, enz. Als klein kind ben ik veel ziek geweest. Mijn tandarts zegt dat mijn gele tanden door de antibiotica kan komen… Ik zit erg te twijfelen of ik mijn tanden moet gaan bleken…