witte wormpjes..

hallo!
ik heb last van witte wormpjes in mijn ontlasting…
snacht’s jeukt het echt verschrikkelijk erg.
ik heb wel iets gehoord dat je gewoon een pilletje kan halen bij kruidvat/etos?
maar weet iemand dan hoe dat heet of misschien iets anders waardoor het minder word?

xx

gewoon naar je huisarts gaan,dan krijg je wel een receptje. of je belt er even over,dan krijg je er vast ook wel een.

Bij Kruidvat inderdaad, anti-worm nogwat staat op het doosje (:

ooh heb ik ook een paar jaar geleden gehad! vreselijk hè! het ging uiteindelijk vanzelf weg. echt van die mini dingen. waarvan je denkt: ‘huh zagik dat nou goed? beweegt het?!?!’
sorry, kan je niet helpen. zie 't maar als een up.

Hoe krijg je dat?

Volgens mij van rauw vlees… onder andere…

hai!

dat heet mebendazol. Is een klein kuurtje van 2 pillen. Gelijk 1 en dan 2 weken later weer in.

Kan komen van bijv zandbak (niet dat ik denk dat je daar nog in speelt)
Maar als kindjes daarin hebben gespeeld en ze hebben dat en jij raakt hun handjes aan (waar de eitjes van onder de nagels zitten) en jij krabt even aan je lip en hop!
Beestjes

Bah, haal maar gauw

Ja ik heb het nou eigenlijk al best wel lang maar het gaat niet weg…
noujaa ook van kinderen word het vaak overgegeven.
omdat de eitjes gaan onder je nagels zitten als je dan perongeluk dat in je mond doet je vinger gaan die eitjes zich weer delen enzo krijg je de hele tijd nog meer wormpjes…
maar ik ga morgen maar even langs de kruidvat of ik iets kan vinden.

Nagels bijten ook toch? Maar waarom ga je niet naar de dokter?

Nou ik heb het heel vroeger ook wel eens gehad en toen had ik het van filet américain. Maar ik zou gewoon naar de dokter gaan en dan krijg je wel een receptje

je hebt er medicijnen voor bij de drogist gewoon zonder een recept van de dokter nodig te hebben

Ja ook nagelbijten.

Elke dag je achterste wassen is ook erg verstandig.

Gewoon bij de drogist!
Je kan het trouwens ook krijgen van kaas en melk.

weten jullie toevallig nog wat namen van de pilletjes?

Gewoon een wormenkuurtje :wink:
Ik werk zelf in het weekend bij Etos, en je hoeft je heus niet te schamen als je er naar vraagt. We maken viezere dingen mee.

Ik denk dat je beter naar de dokter kan gaan! Mijn huisgenoot had ik zoiets, en iedereen in ons huis moest ook aan een aantal pilletjes, tegen besmetting. Weet niet of het hetzelfde is als jij hebt, maar het is handig om dat toch even te checken bij de dokter!

oh… my… god, en ik houd er zo van :frowning_face:

ik dacht serieus dat je het alleen van rauw vlees kon krijgen :S

up,

vertel :tipping_hand_man: