witte was

hallo,
mijn mama wast witte was altijd apart van gekleurde was , dus vorige week mijn mama steekt witte tshirts en bloesjes in de was, en ze komen er helemaal geel uit, het zijn bijna allemaal nieuwe thirts, ik had ze nog maar een week , dit is heel erg , zou er mij iemand kunnen helpen , wij weten echt niet vanwaar dat geel komt ,

Ik denk ook niet dat wij zouden weten hoe er opeens geel op de witte was komt.]

www.omaweetraad.com

ja , ik heb op het internet gezocht en er stond dat het kon zijn omdat je het al veel hebt gewassen , maar dat kan niet want het was de 1ste keer dat de tshirts in de was zaten

Dan moet het of aan de wasmachine liggen, of aan het waspoeder oid. dat er gebruikt is.

Heeft je moeder toevallig niet nieuwe waspoeder gebruikt die keer ?

Ik denk dat het aan de wasmachine ligt. Die moet eens in de zoveel tijd ook schoongemaakt worden ( een lege was met azijn ipv wasmiddel en daarna nog een paar lege wasjes) anders tast het de kleding aan.

Was er geen gekleurd kledingstuk tussen de was of een printje op een shirt dat heeft afgegeven?

Je kan het wassen met steradent eventueel (handwas, het is niet goed voor je kleding maar wit wordt wel weer wit) of opnieuw kleuren met witte textielverf maar dan wordt wel álles meteen wit, elk naadje en elk dingetje