Witte vloed.

Hoi, ik heb laatste tijd last van witte vloed, ik kan een heel verhaal gaan zitten vertellen maar mijn vraag is meer, moet ik het aan mn moeder vertellen? Is dat noodzakelijk ofzo? Ik ben 11 en ga volgend jaar naar de brugklas. Gwn dat jullie ff weten hoe oud jullie me inschatten! Thanks alvast voor reageren! :hugs:

Ik zou het wel aan je moeder vertellen, het is niks ernstigs waarschijnlijk hoor. Het betekent dat je misschien binnenkort ongesteld wordt. Vertel het maar aan je moeder.

Witte vloed… (?)

Dat is heel normaal, gewoon een inlegkruisje indoen. Als je je daar prettig bij voelt kan je het er natuurlijk met je moeder over hebben, maar hoeft zeker niet.

Ik weet het niet… Laatst dacht ik dat ik ongesteld was maar het waren gewoon bruinige vlekjes. Dat vond ik ook pittig genant. ik ben bang als ik er nu weer over begin dat het dan lijkt alsof ik er de heletijd over nadenk. Meer tips ofzo?

Zou ik eigenlijk ook willen doen, maar mijn moeder en zus gebruiken tampons :dry:
tips?

Dat had ik vlak voordat ik voor het eerst ongesteld werd. Het leek bruin maar het was donkerrood.

Als je afscheiding (=witte vloed) hebt, is dat gewoon één van de tekenen dat je in de puberteit komt. En binnenkort zal je waarschijnlijk ongesteld worden.
Lijkt mij niet heel noodzakelijk om dat aan je moeder te vertellen, kan wel als je dat fijn vindt.

Neuuh… vind het niet noodzakelijk ofzo… maar het word steeds meer en ik ben bang dat ik doorlek… (idioot ik weet het) XX

je lekt niet door van witte afscheiding, gewoon een inlegkruisje en klaar.

Ik zou dan gewoon tegen je moeder zeggen, mam wil je inlegkruisjes voor me kopen? Want ik heb nogal last van afscheiding.
Dan is het niet zo van; ‘hoi ik heb witte vloed’ maar dan vertel je het met een doel.

Ja, das slim!! Dankje! Verder tips??

xx

Dit inderdaad.

Verder hoeft het niet meteen per se te betekenen dat je heel snel ongesteld gaat worden. Ik had vanaf mijn 10e/11e ook last van afscheiding, maar werd pas ongesteld toen ik bijna 14 was. Dat is bij iedereen anders.

Ja, snap ik. En ik denk ook dat ik nog niet meteen ongesteld word ofzo want ik heb nog niet de groeispurt gehad! Ik sluit dit forum af. Dankjewel voor al jullie reacties! XXX

Ik weet niet meer precies wanneer ik witte afscheiding kreeg maar ik werd wel op mijn 11e ongesteld. Maar dit i bij iedereen anders. Veel succes verder

Xjes

Dat is een teken dat je in de puberteit komt, het is totaal niet genant als je je moeder vraagt of ze inlegkruisjes voor je wilt kopen hoor, ze gebruikt het vast zelf ook!