witte vlekken?

ik heb sinds een tijdje van die witte vlekken op mn bovenarmen. Het is niet van muggebulten ofso… Ik heb wel eczeem gehad, maar niet op die plek. Heeft iemand dit ook? en wat kan ik er aan doen, want het is egt heel lelijk :frowning_face:

Je moet even een duidelijkere omschrijving geven. Zijn het meer puntjes, of echt vlekken? Opvallende, of niet? Ik heb het in ieder geval niet (voor zover ik weet), maar het beste is even googelen, denk ik :slightly_smiling_face:

ik heb die ook wel een paar, maar dat is gewoon van wondjes ofzo zeg maar. En die huid heeft in de tussentijd nog geen zon gezien, dus zijn ze lichter…ik vecht nogal graag met de kat :grinning:
Maar dat gaat gewoon weer weg als je een paar keer in de zon bent geweest, kleurt wel weer bij

anders ga je gewoon even naar de dokter (A)

Ga naar de dokter. Die weet waarschijnlijk beter wat het is dan wij :slightly_smiling_face:

het zijn wel echt vlekken en het is niet van wondjes want ik heb daar nooit wondjes gehad,
het lijkt zegmaar net of bleekmiddel ofso om mn arm heb geknoeit, hopelijk maakt dat het iets duidelijker…

upje

Ja dat heb ik ook. Het zijn kleine witte vlekjes, maar bij mij vallen ze niet op ofzo. Heb het al een tijdje, en ik leef nog. Dus je hoeft niet naar de dokter, of misschien wel als je het echt lelijk vind.

Mwjah ik heb ook een lichtere plek op mijn bovenarm, maar da’s op dezelfde plek waar ik als klein meisje een vaccine had gehad,

pigmentvlekken?

ik heb dat bij mijn nek, en dat komt bij mij wel door eczeem, en het tis nogal een grote vlek. dus ook niet echt mooi XD

Zijn het misschien pigmentvlekken ?

Het zou best kunnen dat het vitiligo is, als het echt witte vlekken zijn en ze gaan niet weg. Mijn moeder heeft het ook en er is niks tegen te doen.
Het is niet zo dat je gezondheid achteruit gaat, welnee, je ziet het alleen van buitenaf. Maar aangezien ik niet weet hoe ze eruit zien kan ik niet beoordelen of het vitiligo is. In de loop van de tijd KAN het weggaan maar het kan ook blijvend zijn. Ga anders eens even naar de dokter…

vitiligo zijn dus pigmentvlekken
ik zeg het maar even voor de topicstarter helemaal ongerust word.

zijn gewoon pigmentvlekken denk ik

ik heb ook pigment vlekken hoor XD alleen bij mij zijn ze bruiner dan mijn normale huid en bij jouw zijn ze dus witter

niks aan te doen…

:blush: jaa sorry dat was niet mijn bedoeling :wink:
is trouwens niet erg hoor :wink:

Ik heb het zelfde. Vitiligo heet het, gewoon een pigement’afwijking’.
Ik heb het ook in m’n haar (dan word het grijs/wit), bij m’n slaap niet over m’n hele haar hoor xD en op m’n bovenarmen (witte plekken wat nu rood is)
Ik zou maar naar de huisarts gaan, en dan kan je een behandeling krijgen. Ik stond ong. een half uur onder een speciale zonnebank, maar volgens mij hielp het niet echt. (bij AMC amsterdam)

Het zijn juist plekken die die geen pigment hebben. Dus eigenlijk pigmentloze vlekken.

Mijn zusje heeft ook van die pigmentloze vlekken. Zij kreeg ooit zo’n zalfje van de dokter en toen werd het echt maar ietsjes kleiner. Maar als het je echt stoort kan je gewoon aan de gang gaan met foundation ofzo