witte vlekjes/stippeltjes op gelige tanden

Sorey,

Het hoort misschien in het “Wittere Tanden” toppic, maar ik wil ze niet laten bleken.
Er zijn echtwel mensen die er óók last van hebben;
Gelige tanden, met kleine witte vlekjes.

Ik heb ze ook, en die gelige tanden vind ik dan nog nieteens zo erg (puur natuur& tenminste gezond) maar die witte vlekjes…
Die vind ik zoo verschrikkelijk, gele tanden met witte vlekjes, lijkt net alsof alleen de plekken met de vlekjes hebt laten bleken.

Weet iemand hoe je van die witte vlekjes/stippeltjes afkomt?

Ik poets mijn tanden trouwens elke morgen& avond 2 minuten lang, drink geen koffie, maar welk af en toe cola, en snoep best weinig

Ja, ik heb een spierwitte op m’n voortand, ziet er best vreemd uit. Ik poets ook, maar iemand zei ooit tegen mij dat het door teveel melk kwam… :expressionless:

dat zijn kalkvlekjes, daar kan je niks aan doen.
Mijn vriendin heeft dat ook :’) En als je dan gele tanden hebt, valt het alleen maar meer op. Maar daar kom je geloof ik nooit van af. (weet ik niet zeker)

En als je je tanden laat bleken, en ze worden daarna (ofcourse) weer wat geler, komen dan op diezelfde plek die vlekjes weer terug?

Ik heb btw ook van die kleine vlekjes op mijn nagels, ze verdwijnen na een maand ongeveer wel weer, maar weet iemand hoe je ze sneller weg kan krijgen, of voorkomen?

Sorey voor de vele vragen.

Vriend van mij had dat ook, die heeft het er bij de tandarts af laten halen, maar dat mag pas als je 18 bent.

Het kan ook zijn dat je vaak je mond iets open hebt.
Dan drogen je tanden uit en kan je ook witte vlekjes op je tanden krijgen.
Dus als je er op let dat je je mond wat vaker dicht hebt, kan ook al een hoop schelen

Ik heb dat soms, en dan gaan ze binnen een paar dagen weer weg. Dat is pas raar.

Zijn het echt overal op je tanden vlekjes of heb je het alleen op bepaalde plekken en weinig?

Want ik heb 1 vlek op mn voortand, dat komt omdat ik ook gevallen ben toen ik nog melktanden had en die tand er al onder zat zegmaar.
En 2 kleinere vlekjes door iets van hetzelfde denk ik…

Komt door de beugel. Ik heb er gelukkig maar één op mijn hoektand, en het valt niet zo op, maar iemand anders heeft er heel veel, en ze zei dat de tandarts er niks aan kon doen… dus dat is best kut =o

Ik heb 1 vlekje en had het ook al voordat ik een beugel had

volgens mij heeft dat er mee te maken dat je nagel klem heeft gezeten bij het nagelbed ofzo, iets in die richting. : )

ja ik heb het ook, op me voortanden en ik wil het ook heel graag weg :frowning_face:

Je kan het bij de tandarts laten oppoetsen met een soort spul dat naar drop smaakt heb ik ook gehad :slightly_smiling_face: nu is het weg