witte tong:slechte adem

wat kan je doen aan een slechte adem(halitose)?
  • tongschraper?
  • kauwgom helpt niet.

0 stemmers

ik heb bijna heel de dag door last van een slechte adem.ik heb een wit beslag om mijn tong , ik heb al een tongschraper geprobeert maar het komt altijd terug en ik krijg het er ooi nooit goed af .wat kan ik doen om gewoon heel de dag door een roze tong te hebben en geen slecht adem?

Voor slechte adem kun je kauwgompjes kauwen, voor je tong weet ik niet. Misschien tijdens het tanden poetsen ook met je borstel over je tong gaan?

Wortels eten helpt ook tegen die witte aanslag op je tong, maar het zal dan ook wel weer vrij snel terugkomen denk ik.

Ligt aan je eetpatroon

Je tong schrapen of poetsen helpt.

Gewoon blijven doen bedoel ik dus.

Ik zou even langs de huisarts gaan, als het zo hardnekkig is er misschien wel meer aan de hand en/of kan je er een middeltje tegen krijgen .

Inderdaad je tong schrapen en goed poetsen als het blijft is het misschien een lichte vorm van schimmeltje en kan je even naar de tandarts gaan. Misschien wilt ene anti-bacteriële mondspoeling ook wel werken, succes.

Meer drinken!
Dat witte op je tong komt omdat je te weinig vocht hebt om alle bacteriën weg te spoelen, ik heb het vaak na een avondje stappen (en dus uitgedroogd ben…).
Heb dit tenminste een keer gehoord en bij mij helpt het, het is het proberen in ieder geval waard :slightly_smiling_face:

Tongschraper, mondwater. Blijkbaar zou CB12 goed helpen?

mondwater, tongschraper, genoeg drinken!

Ik zou even langs de huisarts gaan…

Heb ik ook last van, vooral een witte tong :frowning_face:
doet dat tongschrapen niet pijn?

Totaal niet. Als je te ver naar achter gaat, kan het wel zijn dat je moet kokhalzen.

mondhygienist?

Huisarts kan je de beste tips geven (ook of er een eventuele aandoening achterzit). Ik weet niet of je rookt, maar dat kan er ook invloed op hebben. Verder genoeg drinken, tongschrapen, zuurtjes eten (activeren van je speekselklieren omdat witte uitslag vaak ook door een droge mond komt). De slechte adem komt hoogstwaarschijnlijk door de witte uitslag, dus zodra die weg is verdwijnt de slechte adem.

Kan ook een schimmelinfectie zijn, ga naar je dokter dan weet je het.

Ben je toevallig astmatisch? Mensen die pufjes gebruiken hebben dat namelijk sneller als ze hun mond niet goed spoelen.

Bij hielp het om een lange tijd ook mijn tong te poetsen bij het tandenpoetsen.

Ik heb ook altijd een witte tong en met erop poetsen gaat het een beetje weg, Het is wel irritant dat het steeds komt , miss ga ik wel even naar de huisarts.,.