Witte slotjesbeugel. Ervaring?

Hallo :slightly_smiling_face:

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar wilde toch wat meningen van de meiden hier.

Ik krijg binnenkort een beugel, en ik moet kiezen tussen de standaard metalen slotjes, of witte slotjes.
De witte slotjes vallen uiteraard minder op. Er zitten echter een paar nadelen aan de witte:

• niet roken
  • geen rode wijn
  • geen koffie
  • witte slotjes kosten 150 euro meer
  • witte slotjes gaan sneller kapot
  • witte slotjes zijn niet op maat gemaakt, dus de behandeling zal iets langer duren.

Dit zijn een hoop nadelen, dus ik vraag mij af of deze het waard zijn voor een beugel die minder goed opvalt. Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die (positieve/negatieve) ervaringen hebben met witte slotjes. Wat is jullie mening/wat zouden jullie doen?

(Ik ben trouwens 17, aan de late kant voor een beugel over het algemeen gezien. Ik zal er waarschijnlijk twee jaar mee moeten rondlopen)

Liefs x

Ik heb ook witte slotjes gehad. Ik zou ze niet aanraden na de ervaring die ik persoonlijk gehad heb.
Ik zou namelijk maar voor een jaar een beugel moeten hebben, maar bij de laatste controle zei die dat de witte slotjes eigenlijk helemaal niet zo sterk en goed hun werk doen als de normale slotjes (dat zei die pas na één jaar -.-)

Uiteindelijk heb ik twee jaar lang een beugel gehad. Ze wilden hem zelfs nog langer erin willen houden (niet mee ingestemd).

Uiteindelijk zie je het toch wel hoor, dus ik zou gewoon een normale nemen :slightly_smiling_face: Misschien dat mensen die zich verder dan 2 meter van je af bevinden het niet zien, maar ik denk dat het net zoiets is als van die transparante bh-bandje :stuck_out_tongue: van veraf zie je het inderdaad niet maar dichtbij denk je van, ik had liever gehad dat je voor een normaal bandje ging dan dat je denkt dat mensen dit niet zien :stuck_out_tongue:

ik zou gewoon een beugel nemen

Ik zou gewoon slotjes nemen zoals iedereen ze heeft. Ze zullen toch wel opvallen, maar beugels zijn algemeen geaccepteerd, dus voor lul zul je er niet mee lopen.

Ik ken zat mensen van in de 20 en in de 30 die nog een beugel moeten dus leeftijd maakt helemaal niets uit. Ik zou in ieder geval het risico niet nemen en voor de gewone beugel gaan!

volgens mij wordt een witte beugel al snel gelig? Ik zou op safe spelen en een normale nemen, je gaat helemaal niet voor paal lopen! :slightly_smiling_face:

Mijn ortho raadde de witte slotjes altijd echt sterk af, ze werken gewoon een stuk minder goed en er zitten best veel nadelen aan. Ik zou gewoon voor de normale gaan, er is echt niks raars aan een beugel en ook met witte slotjes zien mensen dat de beugel er zit, dus tsja.

Zelf heb ik net een week een witte slotjes beugel en hij gaat er morgen uit en wordt verplaatst door een metalen gewone omdat hij nu heel lelijk geel wordt

Witte slotjes? Die van porselein?

Die heb ik ook gehad, ik mocht eigenlijk ook niet kip kerrie eten etc. Omdat de slotjes dan kunnen verkleuren, dit viel bij mij echter heel erg mee.
Mijn slotjes waren nog keurig wit, en had er nooit echt problemen mee.
Toen ik zei dat mn beugel er uit mocht wisten sommige mensen niet eens dat ik een beugel had door dus de witte slotjes.

Ik weet niet of we het over dezelfde hebben, want je hebt het over witte slotjes en die van mij waren van porselein en een soort van doorzichtig.

Er zitten wel erg veel nadelen aan zeg, ik zou gewoon voor een normale beugel gaan hoor.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Ik ben niet meer aan het twijfelen en dit heeft mij over de streep getrokken om gewoon metalen slotjes te doen. Bedankt!

Hahaha daar dacht ik ook aan!

Goeie keus!

Ik zou het niet doen inderdaad
Maar dat komt omdat ik koffie drinkt, rookt en wijn drinkt in het weekend :’)

Door witte slotjes lijken je tanden ook geler. Alleen daarom al zou ik voor de ‘normale’ gaan. Die heb ik nu dus ook ^.^

Ik ken een aantal mensen die witte slotjes hadden en dat is echt veel minder mooi. Omdat je toch goed gaat kijken van: huh heeft ze nou wel of niet een beugel. Als je gewoon een normale hebt is het gewoon meteen duidelijk dat je een beugel hebt. Dus ik zou gewoon voor de normale gaan haha

Je bent nog vroeg hoor, ik was 27 :wink:

ook ik dacht aan een witte, maar het is gewoon zonde van het geld en alle bijkomende nadelen.

Een beugel zie je en je hebt er last van, punt. Ikzelf heb ook gewoon met een metale rondgelopen en geen spijt. Mensen mogen toch wel zien dat je ‘werkt’ voor een goed en gezond gebit? :wink: