Witte huidvlekken

Hallo iedereen,
Aangezien ik nergens een bestaand topic vond over witte huidvlekken, maak ik er maar even eentje aan.
Kort samengevat: wat is het probleem?
Sinds ik klein wad, had ik een heel moeilijke huid: ik bruinde wel, maar alles viel er na 2 dagen letterlijk weer af. Ook was mijn vel heel droog en haf ik last van exzeem. Hier ben ik voor in behandeling geweest bij de dermatoloog en dat is nu over.
Echter heb ik sinds 3 - 4 jaar witte huidvlekken. Deze bruinen niet mee en blijven echt wit, wat natuurlijk een vreemd zicht is. Deze vlekjes begonnen op de onderkant van mijn rug en breidde ieder jaar wat uit. Vorig jaar heb ik hier niets van gemerkt aangezien ik niet op vakantie ben gegaan. Dit jaar weer wel met het volgende resultaat: heel mijn rug is wit (met enkele gebruinde vlekjes) en op mijn buik heb ik ook last van veel vlekken. Op de bovenkant/zijkant van mijn benen eveneens.
Ik ga hiermee naar de dermatoloog, maat ik vroeg mij af of hier meiden waren met hetzelfde probleem en of deze wisten wat het is? De vlekken zijn rond/ovaal vormig en tot 2 - 3 cm diameter.
Alvast bedankt!

Dat dacht ik ook, maar mijn zus zegt dat dat niet kan omdat je de vlekken niet ziet als ik mijn normale huidskleur heb…

Ik denk zelf ook aan Vitiligo…
Misschien verschuiven je pigment cellen of zo iets?
Maar de dermatoloog weet ook niet wat het is?

Zou idd ook denken aan vitiligo. Ik denk ook dat dat op zich wel kan; bij donkere mensen zie je dat altijd, maar omdat jij misschien al vrij wit bent van jezelf, kan het best zijn dat het bij jou niet zichtbaar is zolang je niet bruin wordt door de zon.

Verder zou het ook gewoon “natuurlijk” een plek kunnen zijn waar je geen pigment hebt, of bijv. door een litteken, maar omdat het uitbreidt lijkt me dat niet.

Bedankt allebei!

Ik heb over 2 weken een afspraak bij de dermatoloog, aangezien we zelf pas 5 dagen terug zijn van vakantie en de dermatoloog in vakantie was tot gisteren.

Littekens zijn het inderdaad zeker niet, die zijn namelijk wit-rozig en het is echt fel uitgebreid ineens. Ik ben nu mijn bruin zo goed migelijk aan het onderhouden zodat de dermatoloog het goed kan zien…
Zijn er hier dan eig meiden die dit ook hebbenn

Ik heb witte plekjes op mijn buik. Het bleek te gaan om pityriasis.
Hopelijk ben je er dan binnenkort achter :slightly_smiling_face:

En had je die echt al van jezelf of ook gekregen bij het bruinen? Zijn die plekjes ook niet eerder naar de rode kant toe?

Ik hoop het ook! ben eigenlijk eht beneiuwd!

Het kan verschillend van kleur zijn: soms blijkbaar lichtbruin of roodbruin . Wanneer het actief is en soms wat schilferig, en later blijven er witte vlekjes over. Die zijn al te zien, maar omdat het niet meekleurt valt het meer op wanneer je bruin wordt. Binnen een jaar zou het weer mee moeten kleuren, maar dat is bij mij niet gebeurd :stuck_out_tongue: .

Zo ziet het er ongeveer uit (dit ben ik niet overigens):

http://www.medskin.co.uk/images/infections/pityriasis-versicolor-trunk.jpg

Misschien denk jij aan pityriasis rosea, maar ik heb pityriasis versicolor.

Ter info allemaal, mocht je het interessant vinden haha :wink:

Hé, als ik dat zo zie denk ik dat ik nog wel iemand ken die dat heeft :wink: Daarbij zie je het ook alleen als ze bruin is.

Daar lijkt het inderdaad heel erg op! Nu is het inderdaad ook wat schilferig bij mij (i denk mede door het afpellen van mijn bruin… maar het zijn dei vormen en inderdaad zo zit het nu bij mij ook op mijn buik. Iets minder denk ik, Ga er eens wat over opzoeken! heel erg bedankt! :grinning:
Edit: ik kom er even op terug: op vakantie schilferde die vlekken helemaal niet en mijn hele buik is dus aan het vervellen… Ook geen jeuk aan die vlekjes :’). Nu ja, we zullen wel zien zeker? :slightly_smiling_face:

Graag gedaan ^^

Dit is idd vitiligo. Valt niet zo veel aan te doen vrees ik. Voor het afvellen van je houd zou ik zeggen goed vochtig proberen te houden met een body creme. Dat is zwz al veel aangenamer voor de jeuk ook :wink:

^^zoals ik eerder zei: ik heb geen jeuk haha, maar ik vrl hrlrmaal af haha, dus ik weet het kiet :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook, op de binnenkant van mijn armen, maar ik word niet zo heel bruin, dus dan zie je het ook niet.
Vaak insmeren met een goede bodylotion is sws wel heel goed om te doen, idd. :wink:

Goed!
Ik ben dus naar de dermatholoog geweest en het is inderdaad een massieve vorm van pityriasis versicolor :slightly_smiling_face:. Dit is goed te behandelen, gelukkig!
Bedankt meiden! :grinning: