Witte donderdag & dag na pasen, vrij?

Hi! Mijn school heeft op witte donderdag, goede vrijdag, 2e paasdag (maandag) én de dag ná 2e paasdag vrij (2 april, dinsdag). Ik hoor dat niet iedereen dat heeft, volgens mij heeft dit te maken met het feit of jouw school katholiek is of niet (wist tot vorige week niet eens dat ik op een katholieke school zit, eh?) In ieder geval ben ik benieuwd of jullie dan vrij hebben!

Want misschien gaan we met het gezin iets doen, met de gedachte van: is het in een pretpark o.i.d. een keer niet druk

Heeft niks met katholiek zijn te maken. Ik heb ook altijd op katholieke scholen gezeten en was niet op witte donderdag en de dinsdag na Pasen vrij. Misschien heeft je school gewoon besloten om de studiedagen zo te verdelen.

De traditie is geloof ik dat je met goede vrijdag en met tweede paasdag vrij bent, de rest is eigen invulling van je school geweest denk ik

ik ben de donderdag voor goede vrijdag ook vrij, maar dat is omdat dat de vrije ‘elfstedendag’ is. Als we deze winter elfstedentocht hadden gehad waren we op die dag vrij geweest maar dat was niet zo, dus is die dag over en hebben ze besloten die bij dat paasweekend te doen.

Wij hebben dit jaar niet eens vrij op Goede Vrijdag, hoe triest :’)

Op Goede Vrijdag moet ik toetsen maken, en in het paasweekend mag ik mezelf verwennen met Latijnse teksten en wiskundesommen (Y)

Op mijn middelbare school had ik op witte donderdag en Goede Vrijdag nooit vrij. :’)

Nu op het mbo hebben ze op Witte donderdag een studiedag gepland, en waarom we op Goede vrijdag vrij zijn weet ik niet. En dinsdag 2 april moet ik wel gewoon naar school.

Het ligt gewoon aan welke school je zit. Mijn broertje zit op een andere middelbare school dan als ik zat, en hij heeft wel Witte donderdag, Goede vrijdag én 2 april vrij.

Ik zit op een katholieke school en wij hebben niet vrij op goede vrijdag, de rest weet ik niet.

Van witte donderdag heb ik nog nooit gehoord. :cold_sweat:
Maar wij hebben altijd vrij op goede vrijdag en 2e paasdag, 4 dagen weekend dus.

Ik zit op een katholieke school, en ik heb geen vrij op witte donderdag, goede vrijdag en dag na 2e paasdag. Hoe mooi is die?

Ik heb ook niet vrij op goede vrijdag en witte donderdag en die dag na 2e paasdag

Heeft niets met katholiek te maken.
Mijn leerlingen moeten de donderdag gewoon nog naar school en de dinsdag na Pasen ook.
Ikzelf trouwens ook.

Ik heb dan zelfs toetsweek :’)

Ik heb goede vrijdag, tweede paasdag én de dag na pasen vrij, dus lekker een vijfdaags weekend!

Wij hebben wel vrij op goede vrijdag, maar niet vanwege het geloof ofzo maar er is gewoon een studiedag

Wij hebben dat ook, maar alleen omdat er bij ons op school teveel vrije dagen over waren ofzo.

Edit: nu vraag ik me af of je misschien niet bij mij op school zit, haha.

Mijn school heeft niet eens een geloof en heeft dan ook vrij, dus dat heeft niks met geloof te maken.
3 april ben ik jarig yay

Haha! Noord-Brabant? (:

Wij ook niet, terwijl we een Christelijke school zijn haha dus de school heeft al heel wat commentaar gekregen van ouders, en nu vallen alle uren na het 6e uit…

Ik zit op een christelijke school en ik heb alleen op goede vrijdag en tweede paasdag vrij. Ik heb op witte donderdag wel een paasviering dus dan hoef ik maar voor 1 uurtje naar school.